Varianta ocolitoare pentru Podu Iloaiei poate fi gata în 2025

acc-podu-iloaiei-3

Soferii ar putea scapa de ambuteiajele din Podu Iloaiei cel mai devreme în aprilie 2025. Acesta este cel mai optimist termen pentru finalizarea unui drum ocolitor, de 4 km, prin partea de sud a orasului. 
Termenul apare într-un calendar estimat la nivelul Ministerul Transporturilor (MT). În prezent, proiectul este în etapa organizarii licitatiei pentru întocmirea studiului de fezabilitate: ofertele vor fi deschise la începutul saptamânii viitoare. În acest caz, valoarea contractului se ridica la aproape un milion de lei – din informatiile publicate în sistemul national de achizitii publice rezulta ca sunt companii interesate sa elaboreze documentatia tehnica, în conditiile în care autoritatea contractanta a oferit deja mai multe clarificari la întrebari formulate de potentiali ofertanti.

Care este calendarul pe care MT îl vehiculeaza

În situatia în care nu vor exista contestatii la licitatia pentru studiul de fezabilitate, contractul ar urma sa fie semnat cel târziu în ianuarie 2023. Urmatoarele 5 luni sunt rezervate întocmirii studiului, iar aprobarea indicatorilor tehnico-economici este prevazuta pentru luna octombrie 2023. O luna mai târziu va fi declansata procedura pentru realizarea proiectului tehnic si executia lucrarilor, iar semnarea unui contract în acest sens este estimata pentru luna martie 2024. Nu în ultimul rând, drumul ocolitor ar putea fi dat în folosinta în aprilie 2025 – cel mai optimist termen posibil, în conditiile în care procedurile de licitatie nu vor fi contestate sau întârziate din diverse motive, inclusiv o eventuala lipsa de finantare. Proiectul este asumat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Trafic zilnic de pâna la 46.000 de vehicule/sens în Podu Iloaiei

Varianta ocolitoare pentru orasul Podu Iloaiei este un drum de 4,1 km prevazut prin partea de sud a localitatii, ca alternativa la drumul european. În caietul de sarcini aferent licitatiei pentru studiul de fezabilitate se arata ca, anul trecut, valorile zilnice de trafic prin orasul Podu Iloaiei au ajuns si pâna la 46.000 de autovehicule/sens. Cele mai mari fluxuri de trafic sunt înregistrate preponderent înainte si dupa zilele din weekend.

„Traseul are o lungime de aproximativ 4.150 metri si va ocoli orasul Podu Iloaiei prin partea de sud. Cea mai mare parte a traseului va face paralelism cu calea ferata 606, iar pe acest sector se impune sporirea sigurantei circulatiei prin amplasarea de ziduri de sprijin si parapet metalic”, se arata în caietul de sarcini. Drumul ar urma sa aiba 2 benzi (o singura banda pe sens), cu o latime a platformei de 12 m, în conditiile în care partea carosabila va avea 7 m, iar acostamentele câte 2,50 m.

„Se vor elabora studii de circulatie necesare justificarii tipurilor de amenajari proiectate în scopul identificarii modului de asigurare a capacitatii de circulatie în intersectii”, se mai precizeaza în documentatia de atribuire a contractului pentru studiul de fezabilitate. La aceasta procedura, ofertele vor fi deschise pe 17 octombrie.