Unui botoșănean i-au fost sustrași 1 milion de lei din contul bancar, după o înșelăciune telefonică de zile mari

In urma cu o saptamana, un bărbat din municipiul Botoșani a sesizat, printr-un apel la 112, că i-au fost sustrași din contul bancar 1.000.000 de lei.

În urma cercetărilor, polițiștii au stabilit că, bărbatul a fost victima unei înșelăciuni complexe, asociat cu infracțiunile de acces ilegal la un sistem informatic și efectuarea de operațiuni financiare în modul fraudulos.

Totul a început când victima a fost contactată telefonic de un individ care s-a recomandat drept reprezentant al Băncii Transilvania. Acesta l-a întrebat dacă a autorizat mai multe plăți către diverse platforme online. În timp ce discuția telefonică era încă în desfășurare, bărbatul a fost sunat și de reprezentanții reali ai băncii.

Însă, în mod strategic, autorul i-a spus să nu răspundă, susținând că, apelul ar fi doar un robot automat. Convins că interlocutorul este legitim, bărbatul a continuat convorbirea, care a durat aproximativ trei ore. Abia ulterior a realizat că fusese înșelat.

Cu o zi înainte de acest incident, victima fusese contactată pentru prima dată, tot de un fals reprezentant al Băncii Transilvania, care i-a spus că ar fi fost efectuate tranzacții neautorizate de 5.000 de lei către o țară străină. Bărbatul a verificat contul și, neobservând lipsa vreunei sume, nu a dat curs imediat îngrijorării.

A doua zi, a primit un nou apel aparent al numarului oficial al băncii. De această dată, individul a afirmat că datele sale bancare ar fi fost compromise de un angajat al instituției și că este necesară aplicarea unor măsuri de securitate urgente.

Sub acest pretext, victima a fost convinsă să instaleze pe telefon mai multe aplicații de control la distanță. Aceste aplicații i-au permis infractorului accesul complet la dispozitiv și, implicit, autorizarea unei tranzacții de 1.000.000 de lei, direcționată către un cont Revolut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *