Un român a rămas cu cardul bancar gol, după ce căzut în capcana hackerilor. Banca a refuzat să anuleze tranzacția

card bancar cumparaturi online

foto: stockgrowers

Un tânăr antreprenor din Deva a fost înselat de toți banii pe care-i avea pe card, în urma unei tranzacții online. Deși a anunțat banca în scurt timp, acesta nu și-a recuperat nici acum banii. Suma furată a ajuns într-un cont bancar din Rusia.

Bărbatul încerca să vândă un dispozitiv inteligent, iar la mai puțin de o jumătate de oră după ce a lansat anunțul, a fost contactat de un fals cumpărător.

„Mi-au trimis un mesaj personalizat pe WhatssApp, un link pe care să intru să valideze cardul. Am ajuns pe o pagină normală, când cumperi ceva cu datele cardului.”, a zis antreprenorul Horia Szabo, pentru Digi24.

Când și-a dat seama că de fapt a intrat pe o pagină compromisă a fost prea târziu: a rămas fără 1.200 de lei. În plus, a plătit băncii și trei comisioane, printre care unul pentru convertirea leilor în ruble.

„Nu-mi țin toți banii pe card, dar dacă aveam bani, mi-i luau pe toți, îmi luau absolut toată suma. Banii au mers către o bancă în Rusia.”, a zis Horia Szabo.

Nici acum nu și-a recuperat banii, deși spune el, a contactat banca la 17 minute de la momentul în care a realizat că a fost păcălit de hackeri. A fost refuzat pe motiv că a autorizat plata prin aplicația de internet banking. Are chiar și document de la poliție care atestă că a fost victima unei fraude informatice.

„Dacă pe mine au reușit să mă înșele să fac chestia asta, la o persoană mai în vârstă care nu cunoaște tehnologia sau la un angajat al meu care azi încasează salariul, vrea să vândă ceva, are toți banii pe card, i se retrag.”, a adăugat antreprenorul.

Banca în cauză a răspuns pentru Digi24 că a investit în tehnologie și securitate tocmai pentru a preveni astfel de situații. Pe scurt, tranzacția, chiar dacă este frauduloasă, nu poate fi blocată dacă acel client și-a dat acordul.

„Atacatorii ne determină să furnizăm acele date, deși noi trebuie să primim bani, atenție. Când urmează să primiți bani, nu trebuie să dați datele de card, ci IBAN-ul contului. Desigur, chestia asta se întâmplă când nu suntem atenți, la fel cum și în această perioadă atenția e distributivă pentru că încercăm să prindem reduceri, promoții sau să nu fim în fața unor stocuri care s-au dus.”, a declarat Mihai Rotariu, expert în securitate informatică.

Directoratul Național de Securitate Cibernetică a lansat o alertă după ce hackeri au lansat campanii false în numele mai multor companii cunoscute din România. Experții cyber sfătuiesc internauții să fie atenți mai ales că urmează perioada cadourilor de sărbători.

sursă: digi24