Un nou esec pentru electrificarea magistralei Darmanesti – Vicsani – Frontiera
A doua licitatie pentru electrificarea Magistralei 500, Darmanesti – Vicsani – Frontiera cu Ucraina a fost anulata din lipsa de oferte a companiilor. Anul trecut, s-a intamplat acelasi lucru, dupa ce valoarea contractului era de 183 milioane de lei fara TVA. Desi CFR SA a suplimentat suma la 200 de milioane, firmele nu s-au aratat interesate de licitatie.
Reabilitarea liniei CF DĂRMĂNEȘTI – VICȘANI – FRONTIERĂ include elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor pentru:
▻electrificarea liniei de cale normală între Dărmănești și Vicșani, inclusiv lucrări conexe
▻modernizarea PODULUI CF peste râul SUCEAVA, în stația CF DORNEȘTI.
Linia de cale ferata Darmănești – Vicșani – Frontieră face parte din rețeaua TEN-T și este o linie importanta a retelei de cale ferată din România, prin preluarea traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale care străbat țara noastră.
O linie strategică din punct de vedere economic, prin operaționalizarea transportului internațional de marfă și de călători dinspre Ucraina, legătura cu Coridorul Rin – Dunăre și implicit cu tările din sud – estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), dar și din nord – estul Continentului (Republica Moldova, Ucraina).