Un coș de cumpărături ar putea fi mai scump cu 10% în lunile următoare

scumpiri-alimente-2019-3

Prețul alimentelor va crește în lunile următoare, iar un coș de cumpărături ar putea fi mai scump cu 10% în viitorul apropiat, informează CEO-ul Metro România, Adrian Ariciu.

Adrian Ariciu, CEO Metro România, estimează o viitoare creștere cu 10% a coșului de cumpărături a românilor. Acesta consideră că principala ameninţare pentru industria alimentară este cauzată de forța de cumpărare din ce în ce mai slabă a consumatorilor. Forță de cumpărare afectată de criza economică prin care România trece.

„Este doar începutul pentru inflaţia la alimente. Realist vorbind, în structura costului de producţie putem vorbi de un impact deja resimţit pe ceea ce înseamnă logistică, transport, creşteri salariale şi materiale auxiliare, de împachetare sau produse nealimentare. Dar costul crescut al ingredientelor, al utilităţilor, sunt doar pe hârtie, nu şi în procesul de producţie. În 6-9 luni vom regăsi o inflaţie la produsele alimentare.”, a spus Adrian Ariciu, la Profit TV.

Din cauza crizei economice, salariații și pensionarii vor achiziționa produse la prețuri cât mai mici.

Institutului Naţional de Statistică din România a emis un raport în care compara prețurile alimentelor din anul precedent cu cele din acest an. Potrivit raportului, în septembrie 2021, preţurile alimentelor au crescut cu 4,2% faţă de 2020. În ciuda acest fapt, Adrian Ariciu se aşteaptă ca, în România, consumul să se dezvolte în continuare. Acesta a menționat că, în continuare, vânzările de produse de îngrijire personală sau de curățare a casei sunt încă sub media europeană.

CEO-ul de la Metro România este de părere că oportunitate cea mai favorabilă oferită de piaţa românească, la ora actuală, este dată de dezvoltarea segmentului retail de convenienţă. În acest segment contează uşurinţa şi rapiditatea cumpărăturilor.

sursă: capital.ro