Tronsonul ieșean al Autostrăzii “Unirii” a obținut acordul de mediu

Tronsonul ieșean al Autostrăzii “Unirii” a obținut acordul de mediu. Agenția pentru protecția Mediului Iași a dat unda verde proiectului „Autostrada Tg. Neamț – Iași – Ungheni”, propus fi realizat pe teritoriul județului Iași.

Tronsonul ieșean al Autostrăzii “Unirii” a obținut acordul de mediu

Acordul de mediu emis astăzi pentru proiectul tronsonului ieșean al Autostrăzii A8 este un act de reglementare extrem de important, prin care sunt stabilite condițiile și măsurile pentru protecția mediului care trebuie respectate în cazul realizării investiției.

Tipul și complexitatea proiectului, corelat cu natura terenurilor traversate și a reliefului, intersectarea și proximitatea unor situri Natura 2000, a unor cursuri de apă, a unor infrastructuri rutiere și feroviare, proximitatea unor zone locuite, a necesitat derularea procedurii complete de emitere a acordului de mediu, cu realizarea Raportului privind impactul asupra mediului (RIM) și a studiului privind evaluarea adecvată (SEA) pentru a ne asigura că proiectul nu va avea un impact negativ semnificativ asupra mediului și că este în conformitate cu  legislația în vigoare. 

CITESTE SI: Presedintele Camerei de Comert Iasi: “Autostrada A7 fara A8 este ineficienta economic. Legenda ca A8 este cea mai grea, praf in ochii cetatenilor!”

Acordul de mediu  este parte integrantă a autorizației de construire ce va fi emisă pentru proiect, iar măsurile și condițiile impuse pentru protecția mediului trebuie respectate de către titular și antreprenor.

Proiectul ”Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni” (parte din A8 – Autostrada „Unirii”) ce are o lungime 93,27 km, se dezvoltă pe teritoriul județului Iași pe un coridor de la Vest spre Est începând din apropiere de intersecția cu DN2 (Moțca) până la legătura cu Podul peste Prut la Ungheni (UAT Golăiești) și traversează  UAT-urile: Aroneanu, Bălțați, Costești, Dumești, Erbiceni, Golăiești, Heleșteni, Ion Neculce, Lețcani, Miroslava, Miroslovești, Moțca, Pașcani, Podu Iloaiei,  Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prăjescu, Târgu Frumos, Ungheni și Victoria.  

Pe lângă lucrările  specifice unei infrastructuri rutiere tip autostradă, proiectul include și realizarea de noduri rutiere, lucrări de artă și de consolidare (tunele artificiale de tip cut & cover, poduri și podețe), lucrări hidrotehnice, dar și lucrări pentru protecția mediului (ex. garduri de protecție, panouri fonoabsorbante, panouri anticoliziune avifaunistice, sisteme de colectare/epurare ape uzate și pluviale etc.).

Urmareste stirile TeleM si pe pagina noastra de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *