Tronsoanele Autostrăzii Lețcani – Ungheni au fost publicate în SEAP

Au fost publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor dintre Lețcani și Ungheni ale Autostrăzii A 8 :

Tronsonul 3 are o lungime de 17,7 kilometri, o valoare estimată a contractului de proiectare și execuție de 5,2 miliarde lei și o durată de realizare de 46 luni (10 proiectare și 36 execuție). Include 6 tunele, 18 poduri și pasaje (cel mai lung de 1105 metri), 2 noduri (nod DJ 282 Nord Iași la km 70 respectiv Nod DN 24 la km 76) și un Centru Monitorizare Tunel în zona nodului rutier de la km 76.

Tronsonul Lețcani (DN 28) – DN24 (Iași) are ca punct de inceput in nord-vestul localitatii Letcani, unde se realizeaza conexiunea cu tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani. Intre Km 60+100 si Km 62+000 traseul autostrazii ocoleste prin Nord localitatea Lețcani, intersecteaza DJ280C si CF 608, pe care le traverseaza printr-un pasaj. De la km 62+000, traseul autostrăzii se îndreaptă catre Nord-Est, spre localitățile Bogonos şi Tăuteşti, intersectând DJ248B si DJ282.

Tronsonul 4 cu o lungime de 12,7 km și un cost estimat de 4,1 miliarde lei include 12 poduri/pasaje, două tuneluri și un nod rutier de perspectivă -Drum de Legătură cu Spitalul Regional și Aeroport Iași. Tunelul din zona localitatii Cilibiu/Padurii Icuseni are o lungime de 1730. Durata de realizare a tronsonului este de 46 luni.

Descriere tronson: După nodul rutier cu DN24, traseul autostrăzii se îndreaptă către Ungheni, traversează pârâul Ciric, Pădurea Cilibiu, trece printre localitățile Grădinari şi Cilibiu, iar apoi spre Sud-Est către localitatea Golăeşti, astfel încât la capătul traseului se conectează cu podul peste Prut. Pentru viitoarea conexiune cu Aeroportul Iasi si Spitalul Regional Iasi a fost propusa solutia de conexiune cu un nod rutier tip trompeta simpla, amenajarea acestuia a fost facuta pentru o viteza de proiectare de 50km/h, raza minima de racordare a aliniamentelor in plan este de 220 m. Tronsonul 4 al autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni are ca punct de final km 90+500, unde va fi realizat un nod rutier cu DJ 249 – Nod Golăiești (parte a tronsonului 5).

Tronsonul 5, în lungime de 2,77 kilometri va asigura legătura cu Podul peste Prut de la Ungheni (în execuție), la frontiera cu Republica Moldova. Acest tronson are o valoare estimată de 267 milioane lei, include două poduri și un nod rutier la Golăiești (intersecție cu Dj 249), iar termenul de realizare este de 18 luni.

Descriere proiect: Nod Golăiești – Vamă (Pod peste Prut la Ungheni) are ca punct de început km 90+500, unde se realizeaza conexiunea cu tronsonul 4 DN 24 (Iași) – Nod Golăiești. După nodul rutier Golăiești cu DJ 249 (km 90+790), traseul autostrăzii se îndreaptă către Ungheni. Legătura cu DJ249 poate reprezenta o soluţie de legătură cu Varianta Ocolitoare Iași Est pe relaţia DN24 (Schitu Duca) – Comana – Tutora – Ungheni. Tronsonul 5 al autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni are ca punct final, km 93,27, fiind asigurată conexiunea cu podul peste râul Prut. Lungimea acestui tronson de autostradă este de 2,77 km și este necesar a fi realizată, având în vedere faptul că, în data de 9 octombrie 2024 a fost semnat contractul de proiectare si executie pentru Podul peste Prut la Ungheni, a cărui durată de proiectare este de 6 luni și durata de execuție de18 luni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *