Tot mai multi ieseni apeleaza la conciliatori in relatia cu bancile

111 ieseni au solicitat anul trecut si in primele luni ale acestui an, Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar o negociere cu banca sau IFN-ul pentru contractele aflate în derulare. Judetul Iasi este pe locul 6 in tara ca numar de solicitari. In ultimii 5 ani, consumatorii români au obținut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu băncile în cadrul centrului. Anul trecut, valoare medie a beneficiilor obținute în urma negocierilor a fost de 3.700 de euro/caz soluționat.

Un comerciantul a eliminat comisionul de administrare perceput în contractul de credit al unui consumator iesean respectiv procentul de 0,10% perceput la soldul creditului. Suma economisită de iesean a fost de 2.566 euro, la o valoare a creditului de 54.000 euro.

Valentin Cocean – conciliator CSALB

„Pot spune că s-au înmulțit cererile care nu mai au legătură neapărat cu creditele în franci, ci în general toată lumea are probleme, poate chiar și pe credite micuțe, a apărut probleme, ceea ce înainte nu prea întâlneam.  Inclusiv în executare silită au fost dosare în care am reușit să ajutăm consumatorii să-și rezolve problemele și în același timp, cred că și banca, pentru că la final banca este interesată să-și acopere creanța.”

Conciliatorii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar ofera sfaturi consumatorilor români de servicii financiare din cele mai mari orașe ale țării cum să își formuleze cererile și ce trebuie să facă pentru a avea o negociere reușită cu banca sau IFN-ul. Si bancile sunt in unele cazuri deschise la negocieri mai ales ca evita litigiile in instanta.

Liviu Fenoghen – director CSALB

„Orice soluție prin CSALB nu este o soluție standard, așa cum este în cazul moratorilor, ci este o soluție customizată, este o soluție particularizată în funcție de detaliile fiecărui caz în parte. Evident te scutește de eforturile pe care le supune un litigiu în instanță. Nu în ultimul rând aș arăta și faptul că pentru un consumator toată această procedură de consiliere nu presupune niciun fel de costuri, este gratuită pentru consumatori. Iar pentru bănci sunt, totuși, niște costuri modice în coparație cu ceea ce ar putea să presupună un litigiu în instanță.”

Un alt iesean a solicitat ajutorul băncii pentru găsirea unei soluții de a rezolva problemele legate de plata creditului după decesul soției, care era titularul creditului. Consumatorul avea o situație personală și financiară grea, în condițiile în care are doi copii minori în întreținere. Banca a fost de acord cu ștergerea totală a datoriei rămasă de achitat.