Tomestiul se confrunta cu problema traficului

tomesti

Comuna Tomesti se confrunta cu ambuteiaje la orele de varf, cum se intampla si in celelalte localitati limitrofe Iasului. Copiii trebuie sa se trezeasca dimineata mai devreme pentru a ajunge in timp la cursuri. La fel si cei care lucreaza in Iasi. Primarul Stefan Timofte solicita o intalnire cu ceilalti membri ai asociatiei din Zona Metropolitana pentru gasirea unor solutii de decongestionare a traficului.

La fel ca in Ciurea, Miroslava sau Valea Lupului si in Tomesti se formeaza cozi kilometrice de masini pentru intrarea in Iasi. Se cauta solutii urgente intrucat Iasul se va aglomera si mai mult dupa inceperea cursurilor studentilor si Hramul Sf. Parascheva.

Ștefan Timofte – primar Tomești: „Săptămâna viitoare am zis că voi solicita zonei metropolitane o întâlnire cu toți cei din asociație. Trebuie să stabilim foarte urgent un program pentru transportul metropolitan, l-am discutat, societatea deja este înființată, are personalitate juridică, trebuie să încercăm să facem ceva, pentru că este groază dimineața. Coada la mașini este la sala de sport din Tomești, coada spre Iași. Nu vă spun ce-i, e calvar.”

Se cauta variante si pentru centura usoara a Iasului care nu poate trece prin Tomesti in momentul de fata. 

Ștefan Timofte – primar Tomești: „Deocamdată o să treacă prin Iași, acolo unde avem șosele de centură să meargă și pe șoseaua de centură. Se va face un studiu, vă dați seama că noi am avut și săptămâna trecută întâlnire cu cei de la Consiliul Județean să stabilim. Se lucrează la centura ușoară a Iașului, căutăm o altă variantă de a evita satul Tomești, pentru că acolo sunt puneri în posesie aproape până în stradă și nu ne permite o șosea de aproape 7 metri.”

In continuare se lucreaza la proiectul liniei de tramvai metropolitan. Practic, cei din Tomesti doresc ca linia 5 sa ajunga pana in centrul comunei, la blocuri, apoi sa continue spre nord, în comuna vecină, Holboca, și să se întoarcă in Iasi prin Dancu. Aceasta bucla ar putea fi utilizata zilnic de 30.000 de oameni care n-ar mai fi nevoiti sa intre cu masinile in oras.

sursă foto: bzi