Tensiuni la Spitalul Județean „Mavromati” din Botoșani

Personalul medical din cadrul Spitalului Județean „Mavromati” Botoșani nu este reclamat doar de pacienti si apartinatorii acestora, ci si de proprii colegi. In ultima perioada, tot mai multe cadre medicale au ajuns sa raspunda in fata Comisiei de disciplina. Tensiunea din spital a pornit din momentul in care Alexandra Ivanov si-a pierdut viata din cauza personalului medical.
Dupa moartea Alexandrei, zeci de oameni au inceput sa reclame cadrele medicale, cat si conditiile in care sunt tratati pacientii de la spitalul din Botosani. De atunci atmosfera este din ce in ce mai tensionata, iar discutiile au inceput sa apara si in randul personalului medical.
Monica Adăscăliței, Manager Spitalul Județean „Mavromati” Botoșani:
Sunt multe reclamatii interne intre colegi si in momentul in care apar mici discutii intre colegii nostri pe diferite teme si pe diferite abordari si ei se mai reclama intre ei, motiv pentru care cei reclamati sunt trimisi care comisia de disciplina. Mai sunt si acele reclamatii care vin din exterior din partea apartinatorilor sau bolnavilor si pentru a fi corecti in orice judecata din punct de vedere a spitalului ii trimitem catre comisa de etica sau disciplina.
Managerul unitatii medicale a marturisit ca unele dintre reclamatiile angajatiilor nu sunt fondate.
Monica Adăscăliței, Manager Spitalul Județean „Mavromati” Botoșani:
Cadrele medicale cand nu ajung la o decizie comuna in ceea ce priveste un anumit caz medical, poate uneori sunt reclamatii si din cauza orgoliilor, nu neaparat sunt chiar fondate. Aceste comisii sunt special constituite din specialisti din toate ramurile spitalului si in urma audierii partilor sunt luate decizii.
Reclamatiile din partea pacientilor si apartinatorilor vizeaza comportamentul cadrelor medicale si de prea putine ori actul medical in sine.