Tehnologia viitorului la Primăria Piatra Neamț

primaria-piatra-neamt-3

foto: zch

Primăria Piatra Neamț a făcut un prim pas în digitalizarea serviciilor publice. De curând, a fost inițiat un proiect cu finanțare europeană prin care a fost creată o platformă digitală de solicitare a documentelor către autorități. Acestea spera că în viitor toate operațiunile să fie realizate de la distanță pentru a evita birocrația.

De la 1 iulie, pietrenii au la dispoziție posibilitatea de a utiliza de la distanță prin intermediul telefonului sau a calculatorului a unor servicii publice de interes major cum ar fi obținerea certificatelor de urbanism, a autorizațiilor de construire, avize de săpătura, diverse tipuri de adeverințe.

Un robot virtual care să răspundă solicitărilor pietrenilor care vin prin intermediul unor platforme de rețele sociale, a spus Andrei Carabelea, primar mun. Piatra Neamț.

Totul a fost implementat cu o firma de IT specializată în acest tip de servicii.

Valoarea totală a proiectului este de 329 de mii de lei din care trei milioane de lei reprezintă valoarea nerambursabilă acordată de POCA în perioada de implementare 16 luni. Obiectul consta în consolidarea capacității administrative și reducerea birocrației din Piatra Neamț prin extinderea sistemului informatic integral, a declarat Andrei Acristinei, manager de proiect.

În luna iunie vor fi active 33 de servicii on-line, între care emiterea și prelungirea certificatelor de urbanism, depuneri cereri, solicitări autorizații și certificat de nomenclatură stradală.