Strategia de Promovare a Proiectelor Culturale din Iași

post2 (1)

Sub sloganul „Tu ești cultură!”, ieșenii au ocazia să își prezinte părerea, dorințele, așteptările și nevoile în domeniul vieții culturale din municipiu. Astăzi a fost lansat chestionarul pentru consultarea publică privitoare la STRATEGIA DE PROMOVARE A PROIECTELOR CULTURALE din Iași. În cadrul aceste consultări sunt urmărite obiceiurile de consum cultural, dar și opțiunile pentru viitorul acestui domeniu în Iașul Cultural.

Cei care doresc să participe la consultarea publică sunt invitați să completeze chestionarul AICI: https://www.survio.com/survey/d/M2N/cercetare-strategie-culturala

Pentru respondenții care participă la completarea chestionarului, este lansată și o tombolă cu premii în bani și servicii culturale.

Proiectul este derulat de agenția Fix Media Advertising pentru Primăria Municipiului Iași și are ca obiectiv principal fundamentarea și elaborarea unui plan coerent de promovare a culturii în plan local și regional, care să implice atât elementele logistice de natură materială, financiară, cât şi resursele umane disponibile.

Realizarea acestei strategii a început în luna decembrie și se derulează pe mai multe direcții: consultarea publică, diagnoză pe baza consultării cu experții și crearea unui brand cultural pentru Iași. În paralel se structurează și conținutul pentru o viitoare platformă a vieții culturale ieșene și primul pas în acest sens este înregistrarea tuturor operatorilor culturali (instituții sau persoane) care activează sau derulează proiecte în Iași.

Operatorii culturali sunt invitați să se înscrie în Registrul Operatorilor Culturali din Iași AICI: https://forms.gle/RgbaKMt8hXwy5dAv7

Necesitatea unei strategii de promovare/comunicare publică este evidentă. Piața media s-a transformat radical în ultimele decenii și este într-o permanentă dinamică, specifică erei digitale. Migrarea spre mediul online a publicului determină orientarea sectorului de comunicare spre acest mediu. Canalele de comunicare virtuală sunt din ce în ce mai complexe, iar forma de prezentare a comunicării trebuie să se adecveze noului mediu, fără a se limita la acesta.”, susține Gabriela Haja, cercetător științific la Academia Română, Filiala Iași, expert implicat în realizarea strategiei de promovare a proiectelor culturale.

”În mod special, comunicarea în domeniul cultural presupune reglaje fine, selectare atentă a canalelor și structurare profesionistă a mesajelor. De asemenea, e important de văzut ce vrea publicul, pentru a putea echilibra just oferta culturală între proiecte elitiste, cu adresabilitate restrânsă și proiecte de masă, cu audiență în creștere.În dinamica ultimilor ani, domeniul cultură s-a diversificat – se vorbește tot mai mult despre industriile creative ca parte din cultură, a apărut cultura pop, cultura contemporană și arta stradală ”, este părerea istoricului Florea Ioncioaia, conferențiar dr. la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, membru al echipei de realizare a strategiei de promovare culturală.