Spitalul din Botosani se plange ca nu are pacienti

Spitalul din Botosani se plange ca nu are pacienti dar in acelasi timp, medicii trimit bolnavii care ar putea fi internati acasa. Situatia paradoxala a fost justificata de conducerea spitalului care spune ca se confrunta cu un numar redus de servicii medicale decontate prin Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. 

Deşi se plâng că nu au adresabilitate, cadrele medicale nici nu par să facă prea multe în acest sens.Mai multe secții ale Spitalului Județean „Mavromati” Botoşani nu reușesc să realizeze numărul de servicii medicale contractate de Casa de Asigurări, însă atunci când apar pacienţi, internarea lor este, uneori, refuzată de catre medici.

Stefan Bercea, director medical Spitalul Judetean Botosani

Internarile in cadrul sectiei, conform legislatiei sunt stabilite de medicul curant. In urma evaluarii efectuate de medicul curant. el este cel care stabileste daca pacientul nu se interneaza in spital sau nu trebuie internat pe sectia in care el activeaza. Motiv pentru care pacientul se intoarce inapoi in UPU. Intr-adevar, medicii din UPU pot interna in cazul in care sunt cazuri sociale.

Situaţia este confirmată şi de unii medici din cadrul Unităţii de Primiri Urgențe.

Ramona Guraliuc, medic sef SMURD Botosani

Nu sunt foarte multe cazuri in care un pacient sa fie plecat la domiciliu sa avem supriza neplacuta sa fie vreun deces sau o problema de acest fel. Chiar daca sunt temporizati mai multe ore in serviciul de urgenta a doua zi, primul lucru pe care il facem in urma unui raport de garda stabilim care sunt prioritatile si pacientii raman in spital.

Astfel, potrivit acestora, nu de puţine ori au avut pacienți la care au recomandat internarea, însă medicii din secții o respingeau. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *