Silk District, amplu proiect de regenerare urbană prin care Iaşul îşi va continua creşterea fără a pierde resurse de arii verzi valoroase!

Silk_District

Silk District este primul proiect de regenerare urbană care oferă Iaşului, oraş european în plină dezvoltare, soluţii la o problemă globală acută: extinderea urbană sustenabilă. În Europa, cel mai urbanizat continent de pe planetă, mari oraşe cum ar fi  Milano, Viena, Barcelona au implementat deja proiecte de regenerare urbană axată pe revalorificarea fostelor situri industriale. „La nivel european aceasta  reprezintă cea mai eficientă soluţie astfel încât marile oraşe să îşi poată continua creşterea, fără a pierde resurse de teren valoroase prin construirea în ariile periferice de tip “greenfield” (zone verzi). Locaţia aleasă, fosta platformă industrială Teba, va permite revitalizarea unei zone în paragină, aflată langă centrul Iaşului,valorificandu-se eficient şi în beneficiul oraşului resursele deja existente. Nu este necesară o nouă urbanizare, proiectul de regenerare urbană Silk District va deveni un motor de dezvoltare pe plan economic şi social, cu efecte vizibile pe o perioadă scurtă şi medie de timp”, a declarat Maggie Kitshoff, director executiv Rezidenţial&Office Prime Kapital.

Proiectanţii Silk District au în atenţie toate aspectele ce ţin de calitatea vieţii rezidenţilor, angajaţilor, dar şi a  locuitorilor Iaşului. Analizele şi studiul de trafic realizate de specialiştii de la Urbi Plan, cu un portofoliu peste 50 de studii de trafic realizate în marele oraşe ale României, au subliniat că o parte semnificativă a deplasărilor către și dinspre noul cartier se va realiza cu ajutorul transportului public. În plus, dezvoltarea pe conceptul de funcţiuni mixte, reduce tendința de a utiliza maşina personală și limitează necesitatea deplasărilor repetate în oraş.Existența rețelei de transport public în  zonă va determina un trafic diminuat cu aproape 500 vehicule. Studiul realizat  de specialiştii de la Urbi Plan, evidenţiază efectele asupra traficului în zonă: acesta va crește, fără a supraaglomera strada, deoarece indicii de trafic calculați sunt sub capacitatea actuală de preluare. S-au monitorizat nu mai puțin de 15 intersecții pentru a vedea modul în care indicii de trafic ar putea afecta circulația după inaugurarea Silk District,unde ar fi necesare regândiri ale circulației în contextul ritmului actual de dezvoltare a Iașului. În ceea ce priveşte traficul de pe Calea Chişinăului, specialiştii susţin că șirurile de așteptare  pot prezenta creșteri, dar nu de natură să provoace blocaje. Autorii studiului au evidențiat că municipalitatea poate fluidiza traficul prin două măsuri simplu de implementat. Reglementarea accesului la complex se poate face prin semafoare conectate la sistemul de management al traficului, iar accesele laterale să fie reglementate exclusiv cu viraj de dreapta.

Studiul de trafic a fost realizat de Urbi Plan, sub coordonarea conf. univ. dr.ing. Valeriu Anton.