Scandalul Boeing continua. Compania este acuzata ca pune mai mult accent pe profit decat pe siguranta pasagerilor


Un angajat actual Boeing susține că, in cadrul companiei s-a încercat protejarea pieselor avionului 737 Max stricate sau care nu corespund specificațiilor de autoritățile de reglementare pierzandu-se urma, potrivit unei investigații a subcomisiei a Senatului făcută publică marți.

Boeing a încercat să ascundă părțile neconforme de autoritățile de reglementare ale Administrației Federale a Aviației, mutându-le din vedere și falsificând înregistrările, susține Sam Mohawk, care lucrează pentru unitatea de asigurare a calității Boeing din Renton, Washington.

Boeing nu a reușit să țină seama de multe dintre părțile pe care le-a mutat la regulatoarele de bord și probabil că au ajuns să fie instalate în unele avioane, a spus Mohawk.

Boeing a declarat că a primit raportul de la anchetatorii Congresului. „Examinăm afirmațiile”, a spus declarația companiei. „Încurajăm în mod continuu angajații să raporteze toate preocupările, deoarece prioritatea noastră este să asigurăm siguranța avioanelor noastre și a publicului zburător.”

CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, va fi confruntat cu noile afirmații, în plus față de alte acuzații ale avertizorilor privind erorile de siguranță ale Boeing, la prima audiere a Congresului de marți. CEO-ul Boeing în funcție plănuiește să-și ceară scuze pentru recentele eșecuri de siguranță ale Boeing în mărturia sa.

Potrivit CNN, Calhoun va recunoaște probleme cu cultura companiei, dar va respinge afirmațiile conform cărora compania a ripostat împotriva celor care au scos la iveală problemele de siguranță.

Boeing a fost supus unei examinări intense cu numeroase investigații federale și audieri ale Congresului, de când un zbor Alaska Air Boeing 737 Max din 5 ianuarie a avut o explozie a ușii, lăsând o gaură deschisă atât în ​​avion, cât și în reputația Boeing.

Dincolo de publicitatea proastă a audierii din Senat, Administrația Federală a Aviației a dispus celor de la Boeing să-și îmbunătățească problemele de siguranță înainte de a putea relua producția normală , cauzând probleme companiilor aeriene care nu pot obține avioanele comandate. Și asta, la rândul său, a însemnat tarife mai mari pentru pasageri, care și-au pus încrederea în avioanele companiei.

Un senator îl acuză pe Calhoun că aduce profituri din siguranța avioanelor iar cei care ridică probleme legate de siguranță se confruntă în mod regulat cu represalii, în ciuda afirmațiilor contrare din partea conducerii.

La o audiere din 17 aprilie, inginerul Boeing, Sam Salehpour a mărturisit că sunt produse avioane defecte, iar el și alții care se plâng s-au confruntat cu presiuni.

„Am serioase îngrijorări cu privire la siguranța aeronavelor 787 și 777 și sunt dispus să îmi asum riscuri profesionale pentru a vorbi despre ele”, a spus Salehpour în declarația sa de deschidere. El a spus când și-a exprimat îngrijorarea: „Am fost ignorat. Mi s-a spus să nu creez întârzieri. Mi s-a spus, sincer, să tac.”

Potrivit CNN, CEO-ul Beoing va cere scuze pentru membrii familiei victimelor a două accidente mortale 737 Max . Unii dintre acești membri ai familiei plănuiesc să participe la audiere. Între ei, 346 de persoane au fost ucise în accidentele din 2018 și 2019 din Indonezia și Etiopia, ceea ce a dus la retinerea avionului la sol, timp de 20 de luni pentru remedierea unui defect de proiectare care a cauzat prăbușirile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *