S-a încheiat una dintre cele mai importante operațiuni ale construirii podului de la Brăila

pod

𝗦-𝗮 𝗶𝗻𝗰𝗵𝗲𝗶𝗮𝘁 𝘂𝗻𝗮 𝗱𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗰𝗲𝗹𝗲 𝗺𝗮𝗶 𝗶𝗺𝗽𝗼𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁𝗲 𝗼𝗽𝗲𝗿𝗮𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶 𝗮𝗹𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶𝗿𝗶𝗶 𝗽𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗕𝗿𝗮𝗶𝗹𝗮: 𝗮 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝘁𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗶𝗻𝗱𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗮𝗯𝗹𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗽𝗿𝗶𝗻𝗰𝗶𝗽𝗮𝗹𝗲, 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗯𝗹𝗼𝗰𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗻𝗰𝗼𝗿𝗮𝗷.

A început execuția toroanelor suplimentare (ce se vor realiza intre blocurile de ancoraj si turnuri)

𝗜𝗻𝗰𝗲𝗽𝗲 𝗶𝗻𝘀𝘁𝗮𝗹𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗴𝗿𝗶𝗻𝘇𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗺𝗲𝘁𝗮𝗹𝗶𝗰𝗲 𝗹𝗮 𝘃𝗶𝗮𝗱𝘂𝗰𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗰𝗰𝗲𝘀 𝘀𝗶 𝗮 𝘀𝗲𝗴𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝘁𝗮𝗯𝗹𝗶𝗲𝗿 𝗺𝗲𝘁𝗮𝗹𝗶𝗰 𝗮𝗹 𝗽𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶.

Astăzi, au fost ridicate grinzile necesare realizării viaductului de acces Brăila. Pentru aceste lucrări de amploare a fost folosită o macara ce ridică până la 600 de tone.

Continuă relocarea utilităților și lucrările pe zona drumurilor de legătură ale podului.

Stadiul lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre a ajuns la 60%.

𝗘𝘀𝘁𝗲 𝘂𝗹𝘁𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗽𝗼𝗱 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗗𝘂𝗻𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗻𝗮𝗶𝗻𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝘃𝗮𝗿𝘀𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻 𝗠𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗡𝗲𝗮𝗴𝗿𝗮, 𝗰𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝗺𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮 𝘀𝗶 𝗮𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗶𝗹𝗲𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝗘𝘂𝗿𝗼𝗽𝗮 𝗰𝗮 𝗱𝗶𝗺𝗲𝗻𝘀𝗶𝘂𝗻𝗲

Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării va fi podul suspendat în lungime 1,9 kilometri.

Podul va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și de 364,65 m pe malul Tulcea.

De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.

La pilonul Brăila sunt 72 piloți de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloți de 38 metri lungime.

În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.