Ryanair va intra puternic in Europa de Est si ameninta pozitia Wizz Air

Ryanair urmărește să-și dubleze afacerile pe piața poloneză în creștere rapidă și să se extindă în Europa de Est în următorul deceniu, au spus directorii, pentru a acapara din piata rivalului Wizz Air și a deschide un nou front de luptă a companiilor aeriene low cost.

Ca parte a strategiei sale, de practicare a tarifelor mici care au ajutat-o ​​să domine piețele din Irlanda, Italia și o mare parte din Europa de Vest, Ryanair își propune să-și consolideze prezența pe aeroporturile din Europa de Est.

Deja operează de la peste o duzină de aeroporturi poloneze, inclusiv nouă baze, a declarat CEO-ul Michael O’Leary pentru Reuters, negociind adesea oferte speciale pentru a asigura taxe mai mici – cruciale pentru a menține costurile și tarifele scăzute.

„De câte ori ne confruntăm cu Wizz, avem tendința de a avea tarife semnificativ mai mici și de a avea costuri mult mai mici”, a spus el.

Ca exemplu al strategiei, el a citat Albania, unde Ryanair intenționează să deschidă 25 de rute noi în această iarnă pentru a înfrunta Wizz. Dar Wizz nu stă pe loc.

Intenționează să opereze de cel puțin două ori mai multe avioane decât are în prezent în Europa Centrală și de Est până în 2038 și urmează să anunțe în curând 35 de aeronave noi doar în Polonia, a declarat șeful executivului Jozsef Varadi pentru Reuters.

„Ne uităm la o creștere de două cifre de la an la an, în următorii șapte sau opt ani” în regiune, a spus Varadi. Cu aproape 40 de milioane de locuitori, Polonia este de departe cea mai mare țară în curs de dezvoltare din Europa, unde veniturile disponibile în creștere au alimentat o cerere de călătorii care face din regiune o perspectivă atractivă pe măsură ce piețele vest-europene se maturizează.

„Toți acești oameni devin din ce în ce mai îmbogățiți. Și când devii mai bogat, zbori mai mult, mai ales dacă pleci de la o bază de a nu zbura prea mult”, a spus Jamie Lindsay, un investitor la Artemis Investment Management LLP, ale cărui fonduri dețin acțiuni Ryanair.

Potrivit firmei de analiză a datelor IBA, transportatorii low-cost dețin peste 59% din piața aviației din Polonia, în creștere de la 31% în 2021.

Se așteaptă că această cifră va continua să crească pe măsură ce, mai mulți polonezi călătoresc pentru turism și muncă, mai degrabă decât pentru migrație, a declarat Michal Kaczmarzyk, CEO-ul Buzz, filiala low-cost charter și buget a Ryanair cu sediul la Varșovia.

El a adăugat că Buzz și Ryanair s-au concentrat în principal pe aeroporturile regionale, cum ar fi Modlin din afara Varșoviei sau Katowice, lângă Cracovia.

Acest lucru contrastează cu Wizz, care zboară în mare parte de pe principalul aeroport Chopin din Varșovia și, potrivit lui Kaczmarzyk, înseamnă că nimeni „nu ar putea înlocui oferta Ryanair în Polonia”.

Impulsul polonez Ryanair vine în momentul în care compania cu sediul irlandez se confruntă cu vânt în contra în Italia, unde este cea mai mare companie aeriană de pe piață, și Franța, deoarece autoritățile de reglementare încearcă să impună prețuri minime pentru bilete pentru a reduce zborurile pe distanțe scurte – fie din motive de mediu, fie din cauza proteja companiile de autobuz și tren.

Cerințele de reglementare mai ușoare ale Poloniei și ale Europei de Est, un control mai scăzut al mediului și conexiunile feroviare slabe le fac piețe atractive prin comparație.

„Aeroporturile regionale joacă un rol vital în traficul de pasageri din Polonia, primele 10 aeroporturi regionale poloneze deținând aproape 50% din cota de piață și constatând o redresare puternică post-pandemie”, a declarat Dan Taylor, șeful de consultanță la IBA Insight.

Atât pentru Ryanair, cât și pentru Wizz, noile avioane conduc, de asemenea, expansiunea, Ryanair urmând să plaseze o parte considerabilă dintr-o comandă de 300 de avioane anunțată la începutul acestui an în Polonia și țările învecinate, a spus Kaczmarzyk.

„Astăzi avem 64 de avioane în regiune”, a spus el. „Presumăm că în 10 ani măcar vom dubla flota. Dacă astăzi în regiunea de aici avem aproximativ 30 de milioane de pasageri, presupunem că vor fi 60 de milioane”.

O’Leary a mai spus că aproximativ 180 din cele 400 de aeronave noi pe care compania intenționează să le implementeze în următorii opt ani vor opera în Europa Centrală și de Est.

Varadi, între timp, este la fel de încrezător în perspectivele pentru piețele poloneze și vecine și în capacitatea transportatorilor de buget precum Wizz de a lua cote de la companii aeriene naționale precum LOT din Polonia sau TAROM din România.

El a menționat că războiul din Ucraina la granița Poloniei nu a afectat călătoriile.

„La sfârșitul zilei… atâta timp cât economiile cresc, PIB-ul crește, ceea ce creează mai mult venit disponibil pentru consumator, iar companiile aeriene continuă să beneficieze”, a spus el. „Asta este ceea ce vedem și ceea ce vom continua să vedem”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *