Românii pot beneficia de despăgubiri financiare în această situație

bani

Începând de azi, românii vor putea beneficia de despăgubiri în momentul în care apar probleme la schimbarea furnizorului de telefonie sau internet. Furnizorii care nu rezolvă problema în maximum o zi lucrătoare, pe lângă plata despăgubirilor către clienți, vor primi și amenzi de la Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Legea nouă, publicată joi în Monitorul Oficial, introduce obligația ca portarea numărului de telefon mobil să se facă în maximum o zi lucrătoare de la data convenită între client și furnizorul nou, iar întreruperea serviciului pentru portarea efectivă va putea fi de maximum o zi lucrătoare:

„Procesul de portare și activarea numerelor la noul furnizor trebuie să se realizeze în cel mai scurt termen posibil. Utilizatorului final care a încheiat un contract ce implică portarea unui număr la un alt furnizor, i se va activa numărul respectiv în termen de o zi lucrătoare de la data pe care a convenit-o în mod explicit cu noul furnizor, fără ca întreruperea serviciului de comunicații electronice în timpul procesului de portare să poată depăşi o zi lucrătoare. Furnizorul la ale cărui servicii se renunță continuă să presteze, în aceleași condiții, serviciile corespunzătoare, până la activarea numărului de către noul furnizor”.