România cumpără 37 de trenuri electrice noi de la producătorul francez Alstom

tren electric

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunţat ieri că a ales compania franceză Alstom drept câştigătoarea licitaţiei pentru achiziţia a 37 de trenuri electrice noi dedicate transportului de călători (20 provin din contractul de bază, iar alte 17 prin activarea unei opţiuni suplimentare).

Noile trenuri ale României urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului. Printre rutele pe care vor circula acestea se numără București Nord – Iași şi Cluj – Suceava – Iași.

Oferta financiară a societății Alstom Feroviaria S.p.A. a fost de 1.309.065.880 lei fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM și bugetul de stat, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul: 1.311.698.701,00 lei – 3.714.279.851,00 lei (fără TVA) – (contravaloarea a 20 rame electrice inter-regionale RE-IR și mentenanța lor asigurată pe 15 ani, cu posibilitatea dublării cantității și perioadei de mentenanță).

Obiectivul general al contractului îl reprezintă achiziționarea de material rulant nou pentru pasageri (inclusiv conceptul de întreținere), care va fi distribuit operatorilor feroviari de călători din România, pe bază de act adițional la contractele de servicii publice, ce urmează a fi elaborate în conformitate cu Regulamentul UE 1370/2007, modificat prin Regulamentul UE 2338/2016 și prevederile legislației din România.

Contractul prevede pe lângă livrarea celor 20 de rame electrice și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrarea fiecărei rame electrice, urmând ca acestea să fie livrate în termen de 31 de luni de la semnarea contractului, precum și instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software.

Achiziționarea noilor rame electrice inter-regionale va contribui la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.