România a reclamat WizzAir la UE după ce compania aeriană a anulat nouă curse într-o singură zi. Operatorul poate rămâne fără licenţă
România a reclamat Wizz Air la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, după ce compania aeriană a anulat nouă curse într-o singură zi din motive tehnice. În plus, oficiali de la Ministerul Transporturilor au stat de vorbă cu reprezentanţii liniei aeriene lowcost despre numărul mare de zboruri întârziate şi anulate.
În plin sezon de vacanţe, cursele întârziate şi anulate aduc haos şi proteste în aeroporturile din România. Autoritatea Aeronautică a trimis o scrisoare Agenţiei Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei şi s-a plâns de problema curselor anulate şi întârziate de la WizzAir.
Agenţia va începe o serie de inspecţii la compania aeriană. Sancţiunea cea mai aspră este suspendarea certificatului de zbor, dar varianta este puţin probabilă, anunţă secretarul de stat de la Transporturi, Bogdan Mîndrescu.
“Urmează să facă verificări/inspecții (la Wizz Air Hungary şi Wizz Air Malta). Sancțiunea maximă, în caz de deficienţe grave, poate fi suspendarea sau revocarea certificatului de operator aerian”, a declarat Bogdan Mîndrescu, secretar de Stat la ministerul Transporturilor.
Doar în ultima săptămână pe Aeroportul “Henri Coandă” din Bucureşti, peste 580 de zboruri au fost întârziate cu mai bine de 30 de minute şi peste 230 de zboruri cu mai bine de o oră. De asemena, 23 de zboruri au fost anulate. Nici astăzi situaţia nu este mai bună.
13 zboruri au fost întârziate. Cea mai mare întârziere fiind de aproximativ 5 ore, iar alte 2 zboruri au fost anulate. Cei care au plecat astăzi spre Grecia cu WizzAir au avut nevoie de multă răbdare – zborul lor a decolat cu 300 de minute întârziere.
Vacanţele cu avionul sunt o loterie în zilele noastre. Astăzi, în timp pasagerii se pregăteau de îmbarcare, zborul WizzAir spre Napoli a fost amânat.
Întârzierea a fost până la urmă destul de mare 3 ore. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului anunţă că pasagerii români pot să depună sesizări împotriva companiei WizzAir pe site-ul din România al Centrului European al Consumatorilor.