Reteaua de drumuri din judetul Iasi, prioritara in 2025

Administratia judeteana spera ca in 2025 sa rezolve problema traficului din Iasi. Cea mai mare problema o reprezinta circulatia din Podu Iloaiei deoarece blocajele care se creeaza in perioadele de varf ii tin pe soferi zeci de minute in coaloane de masini. Nici legatura cu zonele metropolitane nu este eficienta dar Consiliul Judetean Iasi spera ca de anul viitor sa aduca soferilor care tranziteaza localitatile conditii mai bune de trafic.

Nici pana astazi nu a fost finalizata centura usoara de ocolire a municipiului Iasi, un proiect initiat de catre Consiliul Judetean Iasi inca de acum 2 ani de zile. Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Costel Alexe promitea ca in maxim 2025 iesenii vor putea circula pe o retea completa de drumuri in judet. In prezent, proiectul asteapta finantarea.

Realizarea Centurii Ușoare de Ocolire a Municipiului Iași este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră, iar în acest moment există autorizația de construire pentru execuția lucrărilor de înființare al acestui obiectiv.

Sunt 73 km de drum județean care trec prin 10 comune: Popricani, Rediu, Lețcani, Voinești, Horlești, Mogoșești, Ciurea, Bârnova, Tomești, Holboca și care imediat ce vor fi modernizate vor reuși să descongestioneze traficul din municipiul Iași.

Costel Alexe, președinte CJ Iasi

“Imi doresc ca centura usoara a Iasului sa intre anul viitor in executie pentru ca ea va fi scoasa la licitatie. Imi doresc ca proiectele pe care le-am preluat de la CNAIR sa intre in licitatie pentru proiectare si executie”

Avand in vedere faptul ca se creeaza ambuteiaje pe E85, crearea unor noi rute este extrem de necesara. Traseul Lețcani Vest – Uricani este o rută care ar putea fi construită în paralel cu râul Bahlui, să continue pe drumul central din parcul industrial Miroslava – ulterior, drumul se suprapune cu centura „grea” până la rondul Uricani. Din acest punct, trebuie construită varianta de trafic ușor până în Cicoarei – Dacia și, mai departe, pe străzile existente (Cicoarei, Berindei) de legătură cu Nicolina. Consiliul Judetean Iasi spera ca in 2025 sa poata aduce la zi proiectul mult asteptat.

Costel Alexe, președinte CJ Iasi

“Ma refer la capat Dacia, rond Uricani – Letcani Nord, Centura de la Podu Iloaiei care este calvarul unui intreg judet, ma refer la breteaua de legatura de la aeroport – SRU- C.A.Rosetti, centura Harlau si V.O. Est”

În PNRR, traseul Lețcani Vest – Uricani – Cicoarei are o lungime de aproape 15 km, iar valoarea estimată a lucrărilor ajunge la 88 milioane euro. Cel mai important proiect de dezvoltare pentru Iasi ramane autostrada A8. Autostrada A8, denumita si Autostrada Unirii, este o autostrada propusa pe traseul Targu Mures – Ditrau – Poiana Largului – Targu Neamt – Pascani – Targu Frumos – Iasi – Ungheni.

Costel Alexe, Președinte Consiliul Județean Iași

“Imi doresc enorm de mult ca pana la finalul acestui an, demersul nostru catre Ministerul Transporturilor sa dea roade, dar sa vedem licitatia urcata. Tocmai sa avem scoasa la licitatie proiectarea si executia pentru sectorul iesean al autostrazii A8. Este principalul obiectiv al intregii clase politice, sper, si eveident al administratiei liberale pe care o conduc la Consiliul Judetean in Iasi de a evita tot ceea ce inseamna astazi Podu Iloaiei, Targu Frumos si cred ca iesenii, ca de altfel, romanii trebuie sa se bucure de viata alaturi de familie si sa nu piarda timp in trafic”

Compania Națională de Investiții Rutiere anunță că a finalizat documentația pentru licitația de proiectare și execuție aferentă secțiunii Târgu Neamț-Lețcani, parte a Autostrăzii ,,Unirii” -A8. După primirea aprobării, până la sfârșitul săptămânii, documentația pentru proiectarea și execuția lotului 1 va fi transmisă, spre validare, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

Pentru tronsonul 1 (27 km), CNIR a inclus în documentație acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă finalizarea înainte de termen a sectorului de Autostradă de circa 5 kilometri între Moțca și Autostrada Moldovei -A 7 (nodul turbion de lângă Pașcani), iar pentru tronsonul 2 (28,6 km) a segmentului din Autostrada A 8 care va deservi ca variantă ocolitoare localitatea ieșeană Podu Iloaiei.

Pentru a asigura corelarea proiectului Autostrăzii Unirii cu Podul peste Prut de la Ungheni, CNIR lucrează la o nouă lotizare, care să permită conexiunea Podului la viitoarea Autostradă și la rețeaua rutieră existentă.

Secțiunea A8 Târgu Neamț-Iași-Ungheni are o lungime de 89 de kilometri, o valoare estimată de peste 25 miliarde lei și prezintă o complexitate tehnică ridicată, mai subliniază CNIR. Pe traseu sunt prevăzute peste 110 poduri și pasaje cu o lungime de 26 kilometri și 16 tuneluri cu o lungime totală de 6,7 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *