Restaurantele și cafenelele din Iași, în topul național al profiturilor

Anul 2023 a fost unul bun pentru restaurantele si cafenelele din Iasi sau cel putin asta arata o statistica facuta la nivel national. Conform datelor, Iasul se afla pe locul 3 dupa Bucuresti si Cluj Napoca, cu un profit de 21,4 milioane de euro pentru 400 de localuri.

Iașul și Brașovul au avut aproximativ același număr de restaurante active în 2023, diferența de profit fiind de aproape 5 milioane de euro. Managerii de localuri spun ca anul acesta vanzarile au scazut fata de 2023, din cauza scumpirilor.

Costel Agape, Manager Restaurant:

„Spre deosebire de 2023, in 2024 suntem mai jos, ca profit ca vanzari. E un an mai slab. Se cunoaste diferenta. Perioada de caldura, inceputul lunii august ne gandeam ca o sa fie un bum pentru noi, dar lumea nu a iesit din casa. A fost mai rau.”

Daca pana nu demult, clientii luau mai des masa in oras, acum iesirile au fost reduse substantial. Iar consumatorii se uita cu mare atentie la preturi pentru a nu depasi bugetul.

Costel Agape, Manager Restaurant

„Cred ca undeva in jur de 100 -150 de lei de persoana. Acum clientii sunt foarte rezervati. Analizeaza foarte bine meniul la comandat si cred ca a scazut sub 100 lei de persoana”.

Interesul pentru HoReCa a crescut foarte mult deoarece s-au facut investitii substantiale in localuri.

Paul Butnariu, Președinte Camerei de Comert si Industrie Iasi

„Investitiile au fost facute din fondurile strict private, au fost cooptate fonduri europene sau investitii ale unor romani care si-au investit banii din diaspora, important este ca acesti bani se regasesc in cresterea bunastarii”.

Fara crearea unui plan de turism prin care sa fie atrasi si strainii, Iasul nu va putea obtine mai multi bani din ospitalitate.

Paul Butnariu, Președinte Camerei de Comert si Industrie Iasi

„Inca este nevoie de o deschidere mai mare a autoritatilor si de o colaborare mai mare cu partea de business. Trebuie sa recunoastem ca nici mediul de afaceri specializat in aceasta zona nu are o dorinta de a munci in comun. Fiecare isi promoveaza in masura in care poate obiectivele, programele, proiectele de turism, HoReCa. Este important ca autoritatile publice sa aiba o deschidere atat cele publice, cat si cele private pentru a incerca sa priveasca si gandeasca o strategie. ”

Reprezentantii restaurantelor din Iasi spera ca in lunile urmatoare sa recupereze pierderile avute in prima jumatate a anului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *