PSD Iasi: „România educată”, un slogan cu impact, dar fără acoperire în fapte concrete!”

Începutul de an școlar aduce în continuare suficiente neajunsuri pentru copiii din județul Iași. Administrația penelistă rămâne mai preocupată de rezolvarea unor probleme de natură penală, decât de soluționarea unor situații urgente care produc disconfort și riscuri pentru elevi.

Un exemplu elocvent îl reprezintă poticneala rușinoasă a administrației județene de la Iași care se chinuie să asigure elevilor laptele și cornul, adică o gustare la școală.

În special în mediul rural, alimentele din programul guvernamental Cornul și Laptele reprezintă un sprijin real pentru copii. Anul trecut am avut elevi în județul Iași care nu au beneficiat nici măcar o dată, în întreg anul școlar, de acest program. Consiliul Județean nu a reușit să găsească furnizori.

Din păcate, și acest an școlar a început fără ca elevii ieșeni să primească alimentele din programul național. Nu avem nici măcar o estimare pentru când ar putea fi livrate alimentele. Sunt județe în țară mult mai avansate în ceea ce privește selectarea furnizorilor.

Dar, in timp ce alte administrații județene caută și găsesc soluții, la noi Consiliul Județean caută doar scuze și, eventual, pe cine să dea vina că elevii nu primesc alimentele la care au dreptul.” a declarat prefectul Bogdan Cojocaru, președintele interimar al PSD Iași.

Din păcate, niciuna dintre promisiunile peneliștilor de la Iași nu au fost duse la îndeplinire. Există în continuare un număr însemnat de școli care și grădinițe care au WC-ul în curte în condițiile în care peste nici două luni vremea de va răci considerabil.

Luni, a început un nou an școlar. Și, la fel cum s-a întâmplat în ultimul timp, politicienii au inundat rețelele de socializare cu mii de fotografii festiviste. S-au rostit discursuri multe, s-au postat citate motivaționale. Despre adevăratele probleme ale sistemului românesc de educație, au vorbit prea puțini.

Săptămâna trecută, am citit în presa locală din Iași, județ pe care-l reprezint în Senat, o altă statistică îngrijorătoare:

  • 26 din cele 211 unităţi de învăţământ preuniversitar de stat din județul Iași nu au primit autorizaţie sanitară de funcţionare;
  • mai puțin de jumătate au autorizaţie de securitate la incendiu;
  • în mediul rural, încă sunt grădinițe și școli cu WC-ul în curte.” a punctat și senatorul ieșean Maricel Popa.

În aceste condiții, la marile întrebări din sistemul de educație mai încearcă cineva să găsească răspunsuri?

  • Cum facem să reducem abandonul școlar? Ce măsuri trebuie să adoptăm, noi ca parlamentari, pentru a-i convinge pe copii că e important să facă carte?
  • Ne lăudăm cu olimpicii care, an de an, vin cu rezultate de excepție de la competițiile internaționale. Ceea ce e nemaipomenit. Dar ce facem cu fenomenul „analfabetismului funcțional”? Aproape jumătate din elevii României sunt încadrați în această categorie. Rămânem uluiți în fața acestor cifre, însă măsuri concrete nu luăm.
  • „Migrația creierelor” este un alt fenomen pe care îl regăsim în rapoarte, îi înțelegem efectele, dar la care nu găsim sau, și mai rău, nici măcar nu căutăm soluții. O parte importantă dintre cei mai deștepți, mai talentați și mai educați tineri pleacă din România și mulți nu se mai întorc niciodată. Poate, doar, în vacanțe.
  • Nu toate comunele beneficiază de microbuze pentru transportul elevilor, nu toți primarii au înțeles necesitatea decontării navetei profesorilor. Într-un sistem bine gândit, eu aș vedea inclusiv o campanie județeană, dacă nu chiar națională, de construire a unor locuințe de serviciu pentru cadrele didactice. Pentru că și copiii din mediul rural trebuie să fie îndrumați de cadre didactice bine instruite.
  • Mult promisa reformă a materiilor predate și o regândire a disciplinelor în deplină corelare cu cerințele de pe piața muncii sunt doar teme sterile de dezbatere, fără a fi fost puse vreodată în aplicare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *