Proiectul pentru fluidizarea traficului în Podu Roș, analizat de specialiști

Proiectul privind fluidizarea traficului în intersectia Podu Ros cu Splai Bahlui Mal Drept si Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron s-a aflat pe ordinea de zi a sedintei Comisiei de Amenajarea Teritoriului si Urbanism a Consiliului Local Iasi. Analiza a fost initiata la solicitarea Alianței pentru Promovarea Transportului Alternativ. Au fost invitati sa-si expuna punctul de vedere mai multi specialisti si reprezentanti ai societatii civile. Ulterior reuniunii, Comisia de urbanism va formula un punct de vedere oficial cu privire la oportunitatea investitiei.

 Scopul intalnirii de astazi a fost analizarea si extragerea unui punct de vedere comun al comisie, referitor la proiectul fluidizarii traficului din intersectia Podu Ros prin doua pasaje supraterane unidirectionale cu o singura banda, propus de Primaria Municipiului Iasi pentru a fi inclus in Planul National de Redresare si Rezilienta, ca urmare a Sesizarii APTA Iasi. Pentru intocmirea proiectului tehnic si a studiului de fezabilitate pentru cele doua investitii, bugetul municipalitatii este de 84 de milioane de lei. Proiectul tehnic prevede ca pasajele sa fie construite deasupra albiei si raul Bahlui si nu in prelungirea actualelor benzi de circulatie de pe cele doua splaiuri.

Alexandru Luchici, APTA Iasi

Din costul urias necesar pentru pasajele din Podu Ros ar putea fi realizate multe dintre aceste proiecte propuse de specialisti care sunt in acord cu viziunea europeana si contribuie concret la solutionarea problemelor de mobilitate din Iasi. Pe de alta parte Podu Ros poate fi pus in valoare astfel incat sa devina un obiectiv turistic. Imaginati-va ce impact dezastruos va avea construirea acestor pasaje peste podul deja existent si de altfel in intreaga zona.

Potrivit documentului, pasajele vor avea doua sensuri giratorii suspendate, care vor asigura zone de intoarcere, pe ambele pasaje fiind circulatie in sens unic. Fiecare pasaj va avea o latime de sapte metri, lungimea fiind insa diferita. Astfel, pasajul mal drept va avea o lungime de 552 de metri, iar cel de pe mal stang ajunge la 547 de metri. Pasajele vor avea o zona de siguranta pe o latime de 1,5 metri, o pista de biciclete cu o latime de 1,5 metri, iar restul va fi destinat circulatiei rutiere.

Iulian Nicolau, presedintele Comisiei de urbanism

Mobilitate sau doar infrastructura. Parerile mele legate de acest subiect le-ati mai citit, le-ati mai auzit. Lucrurile sunt total diferite. O infrastructura este o zestre mostenita, de cele mai multe ori foarte rigida pe care nu vom putea niciodata sa o dezvoltam conform nevoilor noastre de abilitate. Mobilitatea este altceva este mai flexibila, contine si infrastructura, gandeste infrastructura si da posibilitatea poletizarii mijloacelor de mobilitate necesare, in functie de structura existenta evitand ceea ce cu totii de o lunga durata, congestia mobilitatii mediului urban.

Pasajele nu vor avea trotuare, circulația urmând să fie deschisă exclusiv autovehiculelor și bicicletelor. Amplasamentul propus pentru executarea obiectivului de investiţie se încadrează într-o suprafaţă de circa 16.000 mp.