Proiect pentru tinerii cu tulburari de spectru autist

autism-1-768x397

Tinerii cu tulburari de spectru autist vor putea fi integrati mai usor pe piata muncii datorita unui proiect initiat de Inspectoratul Școlar Judeţean Iaşi. Pe parcursul celor 30 de luni de implementare a proiectului au fost prevăzute două activități de învățare pentru profesori în Italia și pentru elevi în Bulgaria si a fost elaborat un curriculum pentru a deveni Job Coach, personalizat pe nevoile de formare ale educatorilor și psihologilor care lucrează cu tineri cu autism cu varste intre 15 si 18 ani.

In cursul zilei de joi s-a desfasurat Conferinta regională de inchidere a proiectului„Orientări teoretice și practic-aplicative privind intervenția educațională asupra adolescentului cu tulburări de spectru autist (TSA)” din cadrul proiectului Erasmus+ Job CoACh, proiect implementat in perioada decembrie 2019 – iunie 2022.

Acest proiect se adreseaza elevilor de liceu care incearca o tranzitie de la studii la piata muncii, de obicei proiectele pe autism se adreseaza elevilor din ciclu primar si gimnazial cum este si cel de-al doilea la care avem delegatia oaspete din Turcia, Belgia si Polonia, dar cel de astazi vizeaza aceasta problema delicata: insertia lor pe piata muncii”, a spus Gabriela Conea, Manager proiect.

In general tinerii cu tulburari din spectrul autist intampina probleme atunci cand doresc sa isi gaseasca un loc de munca, asa incat prin acest proiect este adusa în prim plan nevoia de integrare socială a acestor tineri prin strategii si tehnici potrivite pentru ei.

Acest proiect s-a axat in principal pe copiii cu tulburari din spectrul autist, pe tinerii mai ales de o anumita varsta care urmeaza sa intre pe piata muncii si care din pacate intampina anumite dificultati in a se integra”, a spus Alina Munteanu, cadru didactic Liceul Teoretic Miron Costin Iasi.

In cadrul proiectului a fost realizata o platforma care va permite un nou mediu de învățare online, îmbogățita cu materiale de instruire pentru educatori si care va crea un spațiu de colaborare ce va fi punct de contact intre utilizatorii platformei și partenerii de proiect.

Ce aduce drept valoare adaugata scolii noastre acest proiect? Este vorba in primul rand de dezvoltarea unei dimensiuni antreprenoriale in invatamantul vocational si tehnologic. Exista copii integrati in liceul nostru, mai exista si cazuri educationale speciale, avem un consiler educativ care se ocupa de acesti copii si ii integreaza in activitatile cluburilor din scoala”, a spus Maria Gorban, cadru didactic Colegiul Economic Administrativ Iasi.

Prin aceste proiecte se doreste sustinerea elevilor cu autism pentru ca ei sa aibă șanse egale, să-și poata valorifica potențialul în educație și pe piața muncii prin crearea unor medii de sprijin accesibile, determinând astfel societatea să fie mai deschisă și mai incluzivă.