Programul Rabla Local: Ministerul Mediului va face mai multe schimbări, după ce marile orașe au refuzat să participe

image-2022-01-11-25291973-41-rabla

Ministrul Mediului reanalizează situația programului Rabla Local după ce reprezentanții municipiilor spun că bugetele locale nu permit un asemenea efort financiar. Este posibil ca autoritățile centrale să suporte, până la 80% din cheltuială, dar asta va însemna, un număr mai mic de rable trimise la fier vechi.

Ploieștiul a fost primul oraș care a anunțat public că nu intră în programul „Rabla Local”. Primarul Piteștiului a transmis același lucru, iar în Miercurea Ciuc – spune edilul șef – au prioritate energia și bursele pentru elevi. Primarii din marile orașe au respins și ei ideea participării la program în forma anunțată de Ministerul Mediului.

Emil Boc, primarul din Cluj Napoca: „Înainte era propunerea ca noi să avansăm toată suma și să o recuperăm la Sfântul Așteaptă. Nu putem, că bugetele noastre sunt oricum vitregite, încălzire, școli, cheltuieli cu contractele, prețurile la electricitate, nu avem bani să punem noi în locul Guvernului.”

Dominic Fritz, primarul din Timișoara: „Noi nu ne putem asuma o cheltuială de 1.500 de lei per rablă și nu ne putem asuma să plătim toată suma de trei mii de lei în avans că municipiu și să sperăm că o recuperăm de la AFM.”

Potrivit formei în care a fost publicat programul „Rabla Local”, în Monitorul Oficial proprietarii mașinilor mai vechi de 15 ani – care decid să le caseze – primesc trei mii de lei la Primărie. Apoi, autoritățile locale urmează să recupereze jumătate din sumă de la Administrația Fondului de Mediu.