Programul Primăriei Iași în perioada sărbătorilor de iarna

primaria iasi

În perioadele 24 – 26 decembrie 2022 și 31 decembrie 2022 – 2 ianuarie 2023 Primăria Municipiului Iași, inclusiv Direcția Generală Economică și Finanțe Publice Locale (DGEFPL), nu va lucra și nu avea program cu publicul.

În perioada 27 – 30 decembrie 2022 DGEFPL va avea program cu publicul între orele 8.30 și 16.30, cu excepția zilei de joi, 29 decembrie 2022, când programul va fi între orele 8.30 și 18.30.

Începând cu data de 3 ianuarie 2022 se vor încasa toate impozitele, taxele, contribuţiile şi alte sume datorate bugetului local, inclusiv cele aferente anului 2023, în regim de program normal, respectiv între orele 8.30 și 16.30, cu excepția zilei de joi când programul va fi între orele 8.30 și 18.30.

Precizam ca pentru plata integrală pana la data de 31 martie 2023 inclusiv a impozitului / taxei pe clădiri, teren și a impozitului pe mijloacele de transport se acordă o bonificație de 5%.

Plata impozitelor și taxelor locale se poate face la ghișee, în numerar sau cu cardul, atât la sediul DGEFPL din bd. Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 11, cât şi la centrele de cartier situate astfel:

  • cartier Alexandru cel Bun, str. Tabacului nr. 1, tel. 0232.253.160;
  • cartier Păcurari, șos. Păcurari nr. 34, tel. 0232.276.787;
  • cartier Nicolina, str. Petre Ţuţea nr. 2, tel. 0232.227.517;
  • cartier Frumoasa, bd. Poitiers nr. 20 – 22, tel. 0232.223.031;
  • cartier Tătăraşi, str. Vasile Lupu nr. 82, tel. 0232.277.310,

și la ghișeul din clădirea situată în șos. Națională nr. 43, telefon 0232.264.246.

Plata impozitelor si taxelor locale se poate face și online (fie prin Sistemul Naţional Electronic de Plată Online www.ghiseul.ro, fie de pe site-ul Primăriei Municipiului Iaşi – meniul Taxe Online).

Exista doua modalități de plată:

– plata fără autentificare: nu sunt necesare date de acces, pot fi plătite doar taxele si impozitele al căror cuantum este deja cunoscut;

– plata cu autentificare: sunt necesare date de acces (utilizator și parolă).

Pentru www.ghiseul.ro datele de acces se obțin prin accesarea secțiunii „Creare cont”, în care se completează CNP, numărul de card al titularului contului și o adresă de e-mail. Ulterior, se primesc pe acest e-mail userul și parola inițiale, care vor trebui schimbate la prima autentificare. După autentificare se pot face și plățile, fiind afișate toate sumele datorate.

Pentru a face plata pe site-ul Municipiului Iaşi, sectiunea Taxe Online, sunt necesare date de acces care se pot obține astfel:

– se transmite o cerere tip însoțită de cartea de identitate scanată pe adresa de e-mail informatii@primaria-iasi.ro;

– se utilizează platforma comunicațională Ghișeul Online, accesând secțiunea Primăria Municipiului de pe banda roșie a site-ului www.primaria-iasi.ro. Se solicită datele de identificare, o fotografie a cărții de identitate și cererea tip.

Cererea tip se găsește pe site, la secțiunea Transparență -> Cereri și formulare tip -> Formulare diverse (pagina 2, cu denumirea „Cerere înregistrare utilizator al sistemului electronic de plată a impozitelor și taxelor locale”).

Pentru persoanele care nu au posibilitatea de a utiliza un astfel de mijloc de comunicare la distanță, obținerea datelor de acces se face prin depunerea la Centrul de Informatii pentru Cetățeni din cadrul Primăriei Municipiului Iași, din bd. Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 11, sau la orice centru de cartier, a cererii tip, însoțită de copia cărții de identitate, iar ulterior se vor primi prin e-mail datele de autentificare (utilizator și parolă).