Programul de transport public județean îi nemulțumește pe operatori

autobuze

Operatorii de transport public sunt în continuare nemulțumiți de noile trasee propuse de Consiliul Județean Iași pentru următorii cinci ani. Problema stațiilor din județ și a curselor către Pașcani a fost remediată, însă ar mai fi trasee care se suprapun. Operatorii spun că vor contesta Programul județean de transport public, dacă acesta nu va fi ajustat.

Programul propus pentru perioada 2023 – 2028 a fost gândit în așa fel încât să acopere mobilitatea tuturor cetățenilor din județul Iași, iar în cadrul dezbaterilor s-au discutat aspecte privind capacitatea și confortul oferit de mijloacele de transport, traseele și stațiile de pe drumurile județene.

Am avut discuții cu operatorii de transport public județean din Iași și zeci de întâlniri sau discuții telefonice cu cetățeni ai județului nostru care și-au adus contribuția la acest program. Este un program care va impacta județul nostru 2023-2028 și ne propunem să avem condiții mai bune, să avem trasee cu accesibilitate mai bună. Așa cum le-am spus și transportatorilor și primarilor punem în centrul atenției noastre beneficiul și bună starea celui care va fi consumator de transport public județean, a declarat Costel Alexe, președintele CJ Iași.

Pe de altă parte, operatorii de transport spun că trebuie să facă schimbări importante în ceea ce privesc capacitățile de pasageri operate pe anumite trasee.

Sunt grupe dezechilibrate, cu trasee. Ei ne-au dat niște răspunsuri, fiecărui operator în parte care i-a dat amendamente. Așteptăm să vedem de la comisii dacă o să mai fie modificări sau nu. Este celebra grupă 7 care este foarte aglomerată, ieșirea prin Păcurari. S-a făcut traseul Iași-Târgu Frumos de autobuz care a fost tot timpul de microbuz. Sunt nemulțumiți operatorii pentru modificarea capacității. S-a discutat despre drepturile de exclusivitate pe grupe și traseul Hârlău, Iași Coarnele Caprei, Belcești. Hârlău este trecut într-o altă grupă decât traseul Iași-Belcești, cu toate că se suprapune mai mult de jumătate”, a spus Cristinel Apostol, președinte ATOP Iași.

Până acum s-a reușit reintroducerea unei curse care se face de zeci de ani în județ.

S-au făcut cele două trasee Pașcani și Hârlău curse rapide. S-a mai creat o grupă suplimentară pentru cele două trasee. S-au băgat autogările cea de la Târgu Frumos care nu apar în program, dar în urma discuțiilor au zis că orice operator poate încheia contract pentru a staționa unde dorește. Ei de asta nu le trec în program ca să nu fie acuzați că favorizează pe cineva anume, a mai spus Cristinel Apostol, președinte ATOP Iași.

Noul program de transport public județean va intra în vigoare de la data de 1 ianuarie 2023.