Produsele de bază vor fi raționalizate în Rusia. Marile supermarketuri vor limita cumpărăturile pentru a combate specula

market

Ministerul Industriei și Comerțului și Ministerul Agriculturii au sprijinit inițiativa marilor lanțuri de retail de a limita vânzarea unui număr de bunuri într-o singură mână pentru a combate specula.

Comercianții cu amănuntul au raportat că într-o serie de regiuni ale Rusiei au existat cazuri în care bunuri cu o marjă minimă au fost achiziționate într-un volum mai mare decât este necesar pentru consumul privat. Este vorba despre cumpărarea a până la câteva tone de alimente.

„Rețelele și-au propus să le ofere posibilitatea, ghidate de situația reală, dacă este necesar, să limiteze eliberarea anumitor bunuri cu o marjă minimă într-o singură mână”, a precizat ministerul într-un comunicat.

Decizia a fost luată pentru „a nu încălca logica deciziilor luate de retailul alimentar și de autorități și pentru a garanta posibilitatea de a oferi cetățenilor posibilitatea de a achiziționa produse la prețuri accesibile”.

Comercianții cu amănuntul vor determina ei înșiși produse și parametri specifici în cadrul asociațiilor specializate – Asociația Societăților de Retail (ACORT) și Uniunea Rețelelor Independente din Rusia.

La începutul lunii martie, marile lanțuri de magazine au adoptat recomandările autorităților de reglementare de a limita marja pentru anumite produse alimentare la nivelul de 5%. Prezenta decizie se aplică la patru categorii de bunuri semnificative din punct de vedere social – produse lactate, produse de panificație, zahăr și legume.

După cum a raportat Ministerul Industriei și Comerțului, cele mai populare soiuri de bază și denumiri de produse, potrivit rețelelor în sine, reprezintă, în medie, între 30 și 40% din achizițiile tuturor bunurilor semnificative din punct de vedere social.

În ianuarie, X5 Group (lanțurile de retail Pyaterochka, Perekrestok, Karusel, Chizhik și Magnit) și Thunder (Magnit și Dixie) și-au anunțat disponibilitatea de a limita marja pentru cele mai ieftine produse de bază la cel mult 10% până la sfârșitul acestui an. Comercianții cu amănuntul s-au angajat să aleagă mărcile sub care sunt produse produsele care se încadrează în restricția privind marja voluntară.

Ministerul Industriei și Comerțului, Ministerul Agriculturii și FAS au considerat că este suficient să crească adaosul cu cel mult 5%.