Primăria Municipiului Iași face un prim pas pentru digitalizarea serviciilor publice

233943635_4513103755415564_4073792304360880903_n

Primăria Municipiului Iași face un prim pas important pentru digitalizarea serviciilor publice.

Pagina electronică a instituţiei, www.primaria-iasi.ro, va fi refăcută în totalitate, urmând a fi creat și un portal de servicii publice, prin intermediul căruia o parte din interacţiunea cetăţean – Primărie se va muta în mediul online. Licitația a fost lansată în sistemul naţional de achiziţii publice (SICAP) vineri, 6 august, valoarea totală a investiției fiind de 420.168 lei, fără TVA. Companiile interesate pot depune oferte cel târziu pe 23 august.

Noul site dezvoltat va trebui să ofere, pe de o parte o imagine generală modernă, dezirabilă și corelată cu legislația și cu viziunea, misiunea și obiectivele Municipiului Iași, iar pe de altă parte, să fie un website responsiv, util și să ofere o experiență de înaltă calitate utilizatorilor, astfel încât să răspundă cât mai bine nevoilor acestora, iar timpul petrecut pe website și portal să fie cât mai îndelungat, pentru accesarea a câtor mai multe servicii online.

Necesitatea implementării și utilizării unei noi pagini web și a unui portal de servicii integrat provine și din creșterea semnificativă din ultimii ani a expunerii în spațiul online, apariția unor noi tehnologii în domeniul IT la care trebuie adaptat sistemul existent, precum și din necesitatea integrării unor aplicații și nevoia de a gestiona în mod facil, sigur și rapid informațiile.

Licitația a fost împărțită în două loturi. Primul lot implică realizarea paginii web (analiză, licențe, implementare – inclusiv instalare, instruire, deployment) și are un cost estimativ de 170.000 lei, fără TVA. Conform caietului de sarcini, contractul se va desfășura pe o perioada estimată de 70 de zile lucrătoare / 98 zile calendaristice pentru creare website-ului, la care se adaugă 12 luni pentru mentenanță, actualizare și dezvoltare site.

Cel de-al doilea lot prevede realizarea portalului de servicii publice (analiză, licențe, implementare – inclusiv instalare, instruire, deployment) și are un cost estimativ de 250.168 lei fără TVA. Durata contractului de prestări servicii este de trei luni, la care se adaugă 12 luni de la finalizarea contractului pentru asistență tehnică și suport tehnic gratuit.