Primaria Ciurea incepe asfaltarea drumului pietruit din spatele Fortus pentru o noua conexiune cu Municipiul Iasi
Soferii care vor sa ajunga mai repede in comuna Ciurea vor putea accesa un drum mult mai rapid, prin spatele Fortus. Autoritatile locale vor sa inceapa lucrarile de asfaltare a noii cai de acces care va duce la decongestionarea traficului din CUG.
In momentul de fata, drumul care face legatura intre Iasi si Ciurea prin spatele Fortus este pietruit insa din toamna se va putea circula pe asfalt. Vorbim despre o portiune de sosea de aproximativ 1,4 km, pe care se va circula pe o singura banda de mers. Calea de acces va fi extrem de utila avand in vedere ca in orele de varf, circulatia dinspre Lunca Cetatuii pana in capat CUG este blocata.
Catalin Lupu, Primar Comuna Ciurea: “Asfaltam strazi. In momentul de fata se intervine pe Strada Olarilor, care face legatura cu Hlincea. Credem ca, in septembrie – octombrie vom reusi sa le finalizam”.
Dupa finalizarea asfaltarii, Municipiul Iasi trebuie sa faca legatura noua care să descongestioneze traficul de pe șoseaua Nicolina și DJ 248.
În acest scop, în urma întâlnirii pe care reprezentanții Primăriei Municipiului Iași, ai Primăriei Ciurea și ai proiectantului contractat, SC Simpa Consult SRL, au avut-o pe teren în vederea corelării proiectelor de modernizare a străzilor pe care le derulează cele două primării, au fost schițate trei variante de lucru pentru viitoarea legătură dintre cele două localități.
Varianta 1 (galbenă) pornește din șoseaua Iași – Hlincea, trece pe lângă Mănăstirea Hlincea, având o lungime totală până la limita cu Comuna Ciurea de 640 de metri.
Pe primii 500 de metri varianta are îmbrăcăminte asfaltică și o lățime de 5,50 metri, iar până la limita cu Ciurea îmbrăcăminte de balast infestată cu pământ.
Terenul pe care este amplasat drumul este în administrarea Municipiului Iași.
Pentru realizarea drumului este necesară modernizarea drumului existent prin lărgirea părții carosabile, asigurarea scurgerii apelor, executarea de trotuare/piste de biciclete, consolidarea versanților etc.
Varianta 2 (albastră) pornește din șoseaua Iași – Hlincea și are o lungime totală până la limita cu Ciurea de 570 de metri.
Terenul pe care se dorește amplasarea variantei are destinație pădure administrată de Ocolul Silvic Bisericesc.
Pentru realizarea acestei variante sunt necesare exproprieri în suprafață de 6.270 de metri pătrați, scoaterea din fondul forestier a terenului, construirea unui drum nou, lucrări de consolidare și drenare a versanților.
Varianta 3 (roșie) pornește din șoseaua Iași – Hlincea, parcurge drumul aflat în proprietate privată (a SC Colect Metal SRL) pe o lungime de 510 metri și 70 de metri din pădurea administrată de Ocolul Silvic Bisericesc.
Drumul are îmbrăcăminte de balast infestată cu pământ, cu o parte carosabilă de 6 metri lățime.
Pentru realizarea drumului sunt necesare exproprieri în suprafață de 6.380 metri pătrați și lucrări de modernizare a drumului existent prin lărgirea părții carosabile, asigurarea scurgerii apelor, executarea de trotuare/piste de biciclete etc.
Din analiza multicriterială a variantelor, luând în considerare mai multe criterii (tehnice – 10%, economic – 50%, mediu – 25%, socio-economic – 15%), au reieșit următoarele punctaje:
Varianta 1 (galbenă) – 95,93 puncte;
Varianta 2 (albastră) – 82,57 puncte;
Varianta 3 (roșie) – 91,24 puncte.
In afara de strada Olarilor, in comuna Ciurea se deruleaza mai multe investitii in infrastuctura.
Catalin Lupu, Primar Comuna Ciurea: “In afara de strada Olarilor sunt si 23 de stradute pe care le-am prins la finantare prin Compania Nationala de Investitii care insumeaza aproximativ 10 kilometri“.
Strada Olarilor a fost modernizata, dupa ce 6800 de mp au fost inchiriati de la Compania Nationala de Cai Ferate.