Prima impresie pentru un călător, cu rama electrică Alstom: “Călătorind des prin Europa, m-am simțit ca într-un tren regio de prin Franța!”
Considerat cel mai modern tren din Romania, noua rama Alston nu l-a impresionat pe un roman pasionat de locomotive. Acesta considera ca nu este gandita pentru calatoriile pe distante lungi si seamana mult cu un tren banal Regio din alte tari europene. Mai jos impresia calatorului cu noua rama Alstom:
“Am ales distanta Ploiesti-Bucuresti pentru a vedea cum e sa circuli cu un tren nou si modern pe caile noastre ferate.
Asadar, trenul IR 16002 a ajuns in gara de vest a Ploiestiului cu 3 minute intarziere de la Brasov. Asta e egal cu zero, dar am mentionat intarzierea mica deoarece are relevanta cu ce voi povesti mai jos. Initial am luat bilet la clasa a doua, insa m-am razgandit si am platit diferenta pentru clasa 1 (mare greseala!).
Bun, vine trenul, urcam in el. Ca puncte pozitive, curatenia impecabila (e abia la inceput, vom vedea pe parcurs cata grija vor avea si calatorii de ele), cald si placut in interior. Display-urile afiseaza informatiile trenului exact ca si in trenurile din afara tarii, cu o mica exceptie, nu te anunta ca esti intarziat. Plecam la drum, rama se comporta bine initial, e foarte silentioasa, nici nu ai simti ca mergi cu trenul daca nu ar avea grija linia pe care merge sa-ti aduca aminte ca esti totusi in Romania.
Dar cam astea sunt partile bune!
Desi interiorul e modern, scaunele sunt foarte rigide si tari la ambele clase. Singurele diferente dintre clasa 1 si clasa a 2-a sunt doar culoarea scaunelor (rosu la clasa 1 si albastru la a 2-a) si spatiul mai mare la clasa 1 fata de clasa inferioara. Atat! Inca o mare problema o reprezinta asezarea scaunelor, fiind cateva randuri de scaune per vagon care nu au geamuri! Asta e un urias dezavantaj cand mergi pe linii cu peisaje spectaculoase si tu practic nu vezi absolut nimic deoarece locurile pe care stai nu au acces nici macar la 1 cm de geam! Iar asta e la ambele clase!
Per ansamblu, rama asta mult laudata si prezentata ca o mare si uriasa realizare a ARF, e intr-adevar ceva nou, modern, dar, cu siguranta, NU E DE LUNG PARCURS!
Eu, calatorind des prin Europa, m-am simtit ca intr-un tren regio de prin Franta, Belgia, Germania sau Italia.
Ramele sunt de maxim regio de scurt si mediu parcurs! Sunt moderne, asta e avantajul lor, insa nu e de lung parcurs!
Si mai au un avantaj ramele astea: sunt foarte bune la franare! Zic asta deoarece au fost 2 franari de urgenta intre Peris si Buftea si una imediat dupa Ploiesti. Nu stiu motivul, insa cei de la Alstom, dupa fiecare franare de urgenta, fugeau cu niste cabluri in partea din spate a trenului, ceea ce ma face sa cred ca rama asta e cum a fost si metroul bucurestean in primele 3 luni de la inaugurare, adica in teste cu calatori. Franarea rapida la rama asta chiar e rapida, insa e si prea violenta, calatorii aflati in picioare putand fi aruncati foarte zdravan prin vagoane (nu a fost cazul ieri, insa si stand pe scaun, am fost aproape sa ne lovim de scaunul din fata noastra).
Prin cele 3 franari de urgenta, s-au acumulat inca vreo 7-8 minute la intarzierea initiala, iar la Crivina am stat alte vreo 10 minute ca sa asteptam sa treaca o locomotiva izolata a unui operator privat, ca a fost inchidere de linie pe firul 2 intre Crivina si Peris. Dar cum cei de la Infra nu se dezmint, sta trenul de calatori ca sa treaca privatul de marfa, ca asa e la noi, marfa are prioritate in fata calatorului. Si asa am ajuns la destinatie cu 22 de minute intarziere. Nu e mult, dar a fost suficient cat sa ratez trenul spre casa”, a povestit Tudose Dumitru.