Prima centură cu tuneluri din România: Guvernul aprobă prima etapă a Centurii Metropolitane Cluj Napoca. Centura de 42 de kilometri include 5 tuneluri și costă 920 de milioane de Euro

Cluj-Napoca-Emerging-Europe

Guvernul dă undă verde Centurii Metropolitane Cluj Napoca, un proiect cu o valoare totală de 920 de Milioane Euro care include 42 de kilometri de Drum Expres, alți 30 de kilometri de drum de legătură și 5 tuneluri de tip cut&cover sau cu galerie cu forare subterană. Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru prima etapă a Centurii Metropolitane va fi aprobat în ședința executivului de vineri, practic ultima etapă înainte de a începe procedurile pentru lansarea licitației de proiectare și execuție. Ar fi a doua investiție uriașă pentru Cluj Napoca după Magistrala de Metrou M 1, cel mai mare contract de infrastructură de transport din România (n.r vineri, 28 octombrie este termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul de 9 miliarde lei). Pentru linia de metrou, finanțarea lucrărilor este asigurată de la bugetul local, de stat și prin PNRR (1,5 miliarde) în timp ce proiectul Centurii Metropolitane va avea finanțarea prin programele Ministerului Transporturilor.

Centura Metropolitană, proiect cu indicativ ,,Drum TransRegio Feleac T 35″ va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km. și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania. Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens, dar la intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, banda suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare. Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri).

Faza II : Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km. Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.” Nota de Fundamentare.

Unde sunt prevăzute cele 5 tuneluri :

• Tunelul 1 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Sf. Ion, la km 19+684.97, cu lungimea L= 490 m. Acesta se va realiza în sistem cut&cover;

• Tunelul 2 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Mănăştur –fir dreapta la km 21+119.37, cu lungimea L= 370 m;

• Tunelul 3 amplasat pe Centura TR 35– zona Pădurea Făget / Mănăştur – fir stânga la km 21+120.22, cu lungimea L= 363 m;

• Tunelul 4, amplasat pe drum de legătură B3 Florești – Baciu – zona Pădurea Hoia, km 1+592, cu lungimea L=450 m;

• Tunelul 5 amplasat pe drum de legatura B3 Florești – Baciu – zona Padurea Hoia, la km 4+330, cu lungimea L=310 m. Tunelurile 2, 3, 4, 5 sunt preconizate a se realiza în sistem de galerie cu sprijiniri, prin forare subterană.