Potrivit guvernului francez, industria auto europeană ar trebui să se apere mai bine împotriva Chinei și a Statelor Unite

Dacia Duster

foto: Dacia.ro

Uniunea Europeană ar trebui să protejeze mai bine industria auto împotriva strategiilor protecționiste ale Chinei și Statelor Unite, a declarat marți ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire.

Problema noastră este că marii noștri parteneri au ales strategii protecționiste ”, a subliniat șeful ministerului în timpul vizitei sale la Salonul Auto de la Paris, deschis luni. 

Sau îi putem influența, iar acesta va fi unul dintre obiectivele vizitei Președintelui Republicii (Emmanuel Macron) la Washington. Sau dacă acest lucru eșuează, trebuie să ne întrebăm ce politică comună să folosim la nivel european pentru a ne proteja mai bine interesele ”, a adăugat el.

El a reamintit că Statele Unite intenționează să acorde subvenții doar pentru achiziționarea de vehicule electrice produse în America de Nord în viitor.

In fața unor politici comerciale atât de agresive, este esențial să se aplice reciprocitatea în relațiile comerciale dintre Europa, Statele Unite și China ”, a spus șeful ministerului. Potrivit ministrului, preferința europeană ar trebui să fie printre instrumentele folosite de statele membre UE.

Într-un interviu acordat unui ziar, Emmanuel Macron a confirmat că persoanele cu venituri mici vor putea închiria o mașină electrică cu 100 de euro pe lună în Franța din 2024. Potrivit ministrului Economiei, guvernul a amânat măsura cu un an pentru ca producătorii de automobile europeni să se poată pregăti pentru ea, iar companiile din afara UE să nu profite de ocazie.

„ Amânarea oferă producătorilor europeni de automobile timp să creeze cea mai bună ofertă posibilă, iar Uniunea Europeană trebuie, de asemenea, să își dea acordul pentru a acorda acestor vehicule o subvenție ”, a subliniat el.

Bruno Le Maire a salutat numeroasele anunțuri făcute la Salonul Auto de Renault, alianța auto Stellantis care reunește Citroen, Fiat, Opel și Peugeot și Renault. El le-a mai cerut celor doi constructori francezi de mașini, la care statul este și acționar, să își mute șantierele în Franța după treizeci de ani de producție în străinătate.

Bruno Le Maire i-a criticat pe cei care protestează împotriva planului Uniunii Europene de a interzice complet vânzarea modelelor echipate cu motoare cu ardere internă din 2035.

Este posibil să regretăm că Uniunea Europeană nu a lăsat libertatea tehnologică producătorilor de automobile, dar nu are rost să regretăm ulterior. Decizia pe care am luat-o împreună, adică trecerea la producția de mașini electrice, ar trebui accelerată ”, a spus el.