Poșta Română își propune să devină lider pe piața de curierat

Poșta Română și-a anunțat intenția de a-și extinde semnificativ cota de piață, vizând o creștere de la 3% la 30% în următorii ani. Această strategie ambițioasă urmărește transformarea companiei în principalul jucător din industrie, într-un context în care piața de curierat este estimată la aproximativ un miliard de euro.
Planul de dezvoltare se bazează pe patru direcții esențiale. În primul rând, extinderea parteneriatelor internaționale, compania concentrându-și eforturile pe consolidarea relațiilor comerciale cu furnizori externi, în special din Asia, pentru a crește volumul coletelor procesate. În al doilea rând, se va moderniza infrastructura logistică. Investițiile în centre automatizate de sortare vor permite reducerea timpului de procesare a coletelor la sub 12 ore.
În al treilea rând, transport va fi optimizat. Se implementează soluții noi pentru distribuția coletelor, inclusiv achiziția de vehicule și externalizarea anumitor rute, dar și extinderea unui model de colaborare cu angajați din mediul rural. Cel din urmă punt fiind dezvoltarea rețelei de easybox-uri. Compania își propune să ajungă la o rețea de 20.000 de puncte de colectare, în prezent operând deja 5.000 de astfel de unități.
Compania rămâne singurul operator care asigură livrări în toate regiunile țării. Controlată majoritar de stat, aceasta deservește milioane de clienți și își propune să redefinească standardele în domeniul curieratului, devenind un jucător de top pe piața locală.
Poşta Română este unul dintre cei mai mari jucători cu capital de stat de pe piaţa economică naţională şi deserveşte aproximativ 19 milioane de români. În prezent, compania se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (93,52% din pachetul de acţiuni) şi Fondul Proprietatea (6,48%).