Podul peste Bahlui, din Tudor Vladimirescu și cel de la Bicaz, reparații unice în România

119725064_3587926257933323_7426606735925071015_o

Podul de peste Bahlui din zona Tudor Vladimirescu este supus unor lucrări de reparaţii inedite pentru drumurile din România, fiind folosită tehnologia consolidării structurii de rezistenţă a podului cu materiale compozite pe bază de fibre de carbon. Lucrarea realizată cu această soluţie se află la început la noi din ţară, podul de pe drumul național DN 15, de la Bicaz, fiind primul „beneficiar” al unei asemenea tehnologii, având garantată o durată de viață mult mai mare și cu cheltuieli de întreținere mai mici.

Renumitul profesor dr. ing. Claudiu COMISU, expertul tehnic autorizat,a propus aceeași soluţie inovatoare și la Iași, pe care a propus-o și la podul de la Bicaz, respectiv consolidarea podului cu materiale composite, renunţându-se la metoda tradițională.

În prezent, pe plan european, utilizarea fibrelor de carbon este folosită pentru lucrările de reabilitarea și restaurare structurală a clădirilor istorice, a arcelor, a bolţilor, a stâlpilor, a structurilor din ciment armat, a podurilor şi viaductelor, fiind considerată o tehnologie extrem de avansată, neinvazivă, cu caracteristici mecanice deosebit de performante, adecvată în cazul tuturor intervenţiilor de consolidare statică, reabilitare structurală, îmbunătăţire şi consolidare seismică.

Podul Tudor Vladimirescu a fost construit în anul 1965, iar pe perioada de serviciu a suferit o serie de procese majore de degradare, determinate atât de folosirea intensă de către autovehicule, cât și de neefectuarea la timp a lucrărilor de întreţinere şi a reparaţiilor curente.

Podul are lungimea de 46,18 m din care 38,00 m reprezintă deschiderea centrală și asigură circulaţia rutieră pe 4 benzi de circulaţie şi 2 linii de tramvai amplasate în axul podului. Lăţimea totală a părţii carosabile este de 20,00 m. Din punct de vedere al materialelor de construcție utilizate, suprastructura este realizată din beton armat, armătura de pretensionare dispusă în elementele precomprimate (rigle, tiranți) fiind compusă din fascicole de sârmă SPB I Φ5 mm. Pentru rigla cadrului au fost folosite 5 fascicule de 24xΦ5 mm în deschiderea centrală, iar în zona reazemelor au mai fost dispuse suplimentar încă 4 fascicule, două în inima riglelor și două în plasa de la partea superioară. Infrastructura podului Tudor Vladimirescu este realizată din fundații de tip cheson deschis, la partea superioară a acestuia fiind amplasați 3 cuzineți în care sunt ancorați tiranții și sunt rezemați pendulii verticali.