Planuri noi pentru transportul metropolitan Iași în acest an

Agenția Metropolitană de Transport Public Iași face demersuri pentru a îmbunătăți rețeaua de transport, atât prin creșterea frecvenței mijloacelor de transport existente, cât și prin deschiderea unor trasee noi. În prezent, în zona metropolitană sunt operate 20 de trasee, însă cererea tot mai mare din partea călătorilor impune o extindere a flotei de autobuze și diversificarea rutelor pentru a asigura un transport eficient.

Pe fondul creșterii nevoii de mobilitate în zona metropolitană, autoritățile își propun să dubleze flota actuală, astfel încât să ajungă la aproape 40 de autobuze. În același timp, localități precum Ciurea, Miroslava, Vișani și Popricani și-au exprimat interesul pentru dezvoltarea unor trasee noi, menite să răspundă cererii tot mai mari.

Eduard Boz – Director executiv Asociatia Metropolitană de Transport Public Iași: ,, Am început în momentul de față să operăm 20 de trasee și avem undeva la 28 de mijloace de transport zilnc la stradă și în același timp, pe măsură ce am demarat acest transport public, au mai apărut noi inițiative de trasee. Noi acum avem 28 de autobuze la stradă, dar asta nu înseamnă că în momentul în care vom ajunge la 30-35, cât ne-am stabilit noi inițial, aceste vor fi suficiente”.

Un alt proiect de anvergură îl reprezintă trenul metropolitan, care ar urma să lege Iașul de localitățile din jur, inclusiv de zonele industriale, facilitând astfel transportul angajaților. Acesta este prevăzut  să facă conexiunea și cu Ungheni,  unde există un număr de persoane care ar putea veni să lucreze la Lețcani, Miroslava, în parcurile industriale. Trenul metropolitan, împreună cu cele pe distanțe medii – Suceava, Roman, Vaslui, va asigura mobilitatea resursei umane pentru companiile care vin si se stabilesc în Iași.

Eduard Boz – Director executiv Asociatia Metropolitană de Transport Public Iași: ,,Încerc să duc acest segment care să meargă, de fapt până la Spitalul Regional de Urgență și să cuprindă Terminalul Cristești, care este un terminal foarte important pentru mobilitate și a resurselor militare, Aeroportul, Aroneanu și Spitalul Regional de Urgență. În rest vom încerca să facem proiectul pe linie existentă Ciurea-Gara Nicolina, Podu Iloaiei-Gara Nicolia, Ungheni (RM)-Gara Nicolina pe aceste axe, să cumpărăm trenuri”.

În termen de 10 zile Angenția Metropolitană de Transport Public va relansa licitația  pentru proiectul trenului metropolitan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *