Planuri județene adaptate viitoarelor autostrăzi

CJ Iasi

O nouă strategie de modernizare și reabilitare a infrastructurii rutiere din județul Iași a fost discutată astăzi la Consiliul Județean Iași. S-au prezentat soluții pentru punctele nevralgice de trafic de la intrările și ieșirile din Iași, în Podu Iloaiei, dar și perspectivele șantierelor de modernizare a unor drumuri județene care ar putea să ofere alternative la problemele de trafic. Discuția s-a concentrat pe legarea drumurilor județene de viitoarele autostrăzi A7 și în special A8.

La discuții au participat președintele CJ Costel Alexe, liderii de grup din consiliu, primarii membri ai ACOR, șefii DRDP și DJDP Iași. 

Costel Alexe – președinte CJ Iași: „Dacă astăzi trebuie înființat un drum nou, în județul nostru în Zona Metropolitană el este de la Rondul de la Uricani, are 16 kilometri, să treacă dincolo de calea ferată, să nu treacă prin Lețcani, se intersectează cu calea ferată abia la Dumești. Imaginați-vă că dacă am face acel drum, pe segmentul ieșire Păcurari – Valea Lupului – intrare Lețcani s-ar reduce traficul la jumătate, că orașul nostru este împărțit în două de calea ferată și Bahlui și astfel am avea două fluxuri de ieșit sau de intrat plus că asigurăm la aproape 200.000 locuitori cu tot cu Ciurea, Miroslava, accesul la viitoarea autostradă”. 

La nivelul Direcției Județene de Drumuri și Poduri Iași se lucrează la schița unui nou traseu, parte a șoselei de centură a Iașiului. 

Dănuț Pilă – director DRDP Iași: „În aceste zile, colegii mei lucrează la stabilirea unei schițe de traseu pentru completarea șoselei de centură a Iașiului, zona de sud-est pentru degrevarea Iașului, de traficul de tranzit sau traficul de mărfuri. Acest traseu va fi cum trebuie să fie, între 5-15 kilometri de municipiul Iași pentru a nu mai păcătui cu traseul existent al șoselei de centură, care, după cum bine știți este înconjurat de localități și deja își pierde calitatea de centură ocolitoare”. 

Autoritățile au luat în calcul și reabilitarea drumului spre Vaslui DJ 248, pe fondul creșterii traficului. De asemenea, se dorește lărgirea sectorului de drum din capăt CUG până la intersecția cu șoseaua de centură.