Pfizer si Audi au suspendat campaniile publicitare pe Twitter dupa ce Elon Musk a devenit proprietarul retelei de socializare

Elon-Musk-1-foto-Facebook-Wikipedia

foto: Twitter

Compania farmaceutică Pfizer, producătorii de alimente General Mills Inc. și Mondelez International Inc. și producătorul german de automobile Audi au suspendat temporar campaniile de publicitate pe Twitter după ce rețeaua de socializare a fost cumpărată de miliardarul Elon Musk, relateaza Wall Street Journal.

Unii agenți de publicitate sunt îngrijorați de planurile lui Musk de a slăbi controlul asupra conținutului, ceea ce, în opinia lor, va duce la o creștere a volumului de informații neadecvate pe rețeaua de socializare. Alții opresc temporar reclamele din cauza incertitudinii de pe Twitter ca urmare a plecării directorilor de top, a spus ziarul.

Săptămâna trecută, plasarea de reclame pe Twitter a fost suspendată de cel mai mare producător auto american General Motors.

Directorii unora dintre cele mai mari firme de publicitate mai notează că, clienții lor au început să-și reconsidere și, în unele cazuri, își reduc prezența pe platformă, a scris Financial Times.

Musk a declarat anterior că dorește să reducă restricțiile privind postarea de conținut pe microbloguri și să elimine interdicțiile „perpetue” pentru utilizatori, ceea ce a stârnit îngrijorări în rândul unor agenți de publicitate. Îngrijorarea crește pe măsură ce alegerile pentru Congresul SUA se apropie, deoarece companiile se tem că publicitatea lor va fi amestecată cu informații false și propagandă despre violență, a menționat FT.

Un factor negativ suplimentar a fost vestea demisiei directorului comercial al Twitter Sarah Personette, ea fiind principala persoană de contact pentru advertiseri.

Marți, 40 de grupuri ale societății civile au semnat o scrisoare deschisă către agenții de publicitate, inclusiv Amazon, Coca-Cola și Procter & Gamble, îndemnându-le să oprească publicitatea pe Twitter dacă standardele companiei, inclusiv moderarea conținutului, intră sub noua conducere.

Twitter generează venituri anuale de aproximativ 5 miliarde de dolari, iar cea mai mare parte din veniturile companiei provine din contractele de publicitate.