Peste 15.000 de participanți la ediția a șaptea a Rocanotherworld

@The Phope - (https://instagram.com/the_phope)

Cea de-a șaptea ediție a festivalului Rocanotherworld a adus publicului patru zile cu concerte, improvizaţie şi joacă, dezbateri și activități sportive destinate copiilor și adulților – panou de escaladă, caiace, paddle board și wakeboard, precum și o colectă pentru animalele fără stăpân din adăposturile din Iași.

Festivalul s-a desfășurat în aer liber, în perioada 23-26 iunie, la baza nautică Brizo din zona de agrement Aroneanu din Iași și a avut pe scena principală 16 trupe, printre care se numără: Golan, Șuie Paparude, Zdob și Zdub, Alternosfera și Nouvelle Vague; 11 DJ pe scena de muzică electronică, care a fost curatoriată de trei promotori locali: Cyclic, Techno Wall și Dubla; 4 DJ pe scena silent disco și peste 10 artiști implicați în sesiunile de jam session, improvizație și performance interactiv și participativ susținute de Cercul Întreg din Cluj.

Concertele de la scena principală au fost difuzate live pe pagina de Facebook a festivalului și pe cele ale partenerilor, iar acestea au fost urmărite online de peste 70.000 de persoane.

Componenta „be for others” a festivalului de anul acesta o reprezintă sprijinul pentru refugiații ucraineni și asociațiile care se ocupă de taberele oficiale din Iași, organizatorii donând deja, de la începutul crizei umanitare și până în prezent peste 10 tone de produse de curățenie, igienă și alimente neperisabile și peste 7.000 de porții de mâncare taberelor de refugiați și reactivând, alături de Trei Vieți, Fondul Donatorilor, ce are ca scop susținerea spitalele din Ucraina cu medicamente, consumabile și echipamente medicale. Acest demers umanitar a avut loc cu sprijinul partenerului principal al acestei ediții, Kaufland România, la care s-a adăugat Yonder și numeroși donatori privați.

Și ediția de anul acesta și-a propus să continue misiunea festivalului de a deveni cât mai Zero Waste și astfel tot plasticul din zona de food & drinks s-a înlocuit cu materiale biodegradabile, s-au colectat separat deșeurile reciclabile, iar 90% din iluminatul ambiental s-a datorat energiei regenerabile produsă prin panouri fotovoltaice. De asemenea, s-au refolosit materialele de la edițiile anterioare, personalizarea textilelor a avut loc prin vopsire bio, iar materialele noi au fost biodegradabile și reutilizabile. Pentru a contribui la reducerea amprentei de carbon, s-a încurajat folosirea transportului alternativ (fiind montată o parcare cu suport de biciclete chiar la intrare) și s-a prelungit programul transportului public până la ora 03.00, cu rute regulate spre și din oraș, asigurate cu ajutorul Primăriei Municipiului Iași și al Companiei de Transport Public Iași. Tot în direcția Zero Waste, organizatorii au încurajat prezența producătorilor locali în zona de food. În plus, comunicarea evenimentului s-a derulat prin canale digitale (DOOH), renunțându-se la promovarea clasică prin bannere, flyere, panouri publicitare etc.

În cadrul Rocanotherworld s-au desfășurat și două dezbateri cu profesioniști din zona societății civile și din industria evenimentelor și a sustenabilității. Cele două întâlniri au adunat în total 9 invitați și au avut ca teme de discuții Rolul societății civile în gestionarea situațiilor de criză și Rolul festivalurilor în orașele noastre.

Și la această ediție a fost susținută campania Ai cumva o păturică?, prin care s-au strâns aproximativ 230 de kilograme de mâncare umedă și uscată pentru cățeii și pisicile din padocurile ieșene, produse de îngrijire dar și donații în bani. Festivalul va dubla donațiile strânse în cadrul acestei campanii de la susținătorii acesteia, asigurându-se că blănoșii fără stăpân vor avea o vară mai ușoară.

În cadrul festivalului a fost invitată echipa Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Iași, aceasta oferind servicii de informare tuturor persoanelor interesate, încurajând astfel un comportament responsabil și sigur în rândul persoanelor tinere și predispuse influenței de consum.

„Rocanotherworld își are magia proprie și ne demonstrează acest lucru an de an; atât prin calitatea publicului, implicarea voluntarilor și a colaboratorilor, deschiderea partenerilor și emoția artiștilor” a declarat Patricia Butucel, directorul festivalului.