Pana la sfarsitul lunii se va stabili traseul final al Variantei de Ocolire Iasi Est

In ultima sedinta de analiza CNAIR s-a discutat si despre stadiul proiectului Variantei de Ocolire Iasi Est care se afla momentan in faza incipienta a studiului de prefezabilitate si fezabilitate. Întârziat cu multe luni față de estimarea inițială, într-un final s-a depășit etapa de analiză pe variantele de traseu.
Se va studia în cadrul proiectului și un traseu cu conexiune către Aeroport, Spitalul Regional de Urgenta și Autostrada A8. Potrivit fostului secretar de stat Adrian Covasnianu se estimează că la sfarsitul lunii vom avea un traseul final. In privinta tronsonului de autostrada Ungheni – Iasi – Tg. Neamt, conform informațiilor CNAIR s-a avansat în etapa de încadrare a proiectului, urmând a se realiza Studiul de Evaluare Adecvată a Mediului respectiv Evaluarea Impactului asupra Mediului, dar fără Studiul de Evaluare a Impactului asupra Corpurilor de Apă.
Într-o desfășurare fluentă, în vara anului acesta se poate obține Acordul de Mediu. Studiile geotehnice nu sunt recepționate și implicit nici aprobate de CNAIR. În același timp, ca urmare a respingerii Studiului de Fezabilitate din partea beneficiarului, s-au formulat o serie de observații considerabile privind calitatea și cantitatea informațiilor din documentația tehnică.
De la momentul respingerii studiului de fezabilitate, proiectantul înregistrează penalități. Studiul de fezabilitate are deja o întârziere de peste 22 luni fără a fi luat în calcul timpul de la respingerea a SF-ului din luna februarie a acestui an.