Orele online, o problemă a generației!

profesori-cursuri-online

In familiile moderne si-a facut loc de cativa ani un nou membru: tehnologia. Gadgeturile ocupa timpul celor mici, iar orele online nu fac decat sa ii tina captivi, legati de monitoare, tablete sau telefoane. Acest prieten al copiilor este o povara pentru profesorii care vor sa faca o evaluare corecta, iar nivelul cunostintelor este barat de ecrane inteligente.

Asa decurg orele de Limba si Literatura Romana la Liceul Tehnic ”Mihail Sturdza”, totul in mediul on-line. In ordinea strigarii la catalog, toti elevii sunt prezenti, insa cati vor ramane pana la finalul sesiunii video depinde de calitatea internetului sau a gadgetului.

Cristina Maria Bida –  profesor Limba si Literatura Romana

Este foarte complicat, foarte dificil, greu de tinut toti copiii prezenti la ora. Greu de predat, greu de evaluat.

Este o solutie care nu va rezolva niciodata problema. Mai ales pentru elevii cae provin din medii defavorizate, care nu au posiblitati materiale sa isi achizitioneze echipamente IT. Sau care au un semnal foarte slab la internet. De exemplu, camerel nu pot fi deschise tot timpul pentru ca se pierde din semnal.

Profesorii incearca sa faca orele tot mai interactive, sa coloreze proiectele in Word, dar cel mai greu este sa faca notarea.

Cristina Maria Bida  limba si Literatura Romana

Cine poate sa imi garanteze ca raspunsurile pe care le dau copii sunt ale lor au nu sunt ale lor?

Tezele au fost anulate. tezare era pentru mine, ca profesor de romana, un moment foarte important pentru ca reuseam sa evaluez materia pe un semestru.

Dificil este si la chimie, acolo unde experimentele sunt pe camera web, iar concluziile sunt schitate tot dupa teorie.

Una din reactiile de substitutie la categoria hidrocarburilor este reactia de substituite la arene.

Va rog sa imi explicati  ce se obtine prin bromurarea fenolului cu apa de brom in mediul alcalin?

Profesorii au ales sa vina la scoala pentru a face orele din sala de clasa. Conectarile in numar mare la reteaua de internet a liceului a dus la epuizarea acesteia. Acum, liceul este nevoit sa caute solutii pentru o conexiune mai buna si care sa deserveasca unui numar mai mare de abonati.

prof.ing. Victor Bibire – director Colegiul Tehnic ” Mihail Sturdza ” Iasi

Ca manger al scolii m-am preocupat de asigurarea dotarii in soala a semnalului de internet, desi este o problema generala. Noi avem undeva la vreo trei machete completate  care ni s-au promis ca vor veni dispozitive IT atat pentru elevi cat si penru profesori.

Generatia Covid ar putea fi catalogata peste ani insa aceasta schimbare pe care o traiesc acum le poate lasa urme adanci in psihic. Asta deoarece petrec jumatate de zi in fata unor monitoare, izolati de restul lumii.

Se contrazic, vorbesc unul peste altul, nu au cum sa ridice manuta. Este un pic dificil.

Intrebati-i cum ii dor ochii. Se plang de dureri de cap.Nu numai eu, prietena mea are doi copii. Eu am una singura care este a 12-a si pange de dureri de ochi.

Specialistii spun ca in viitor ar putea fi vorba depre o dependenta a gadgeturilor in viata celor mici. Pe langa asta, apar si alte stari negative.

Irina Mitrea- psiholog clinician

Plictiseala, oboseala, tristetea, furia, singuratatea. Ca impact asupra copiilor factorul psiho-emotional este preponderent mai mare, intrucat stim ca scoala reprezinta modul lor de socializare.

In perioada aceasta a copiloriei si adolescentei, ei au nevoie de modele. Ei se oglindesc in ceilalti. Ecranul calculatorului nu reprezinta o realitate fidela.

Copiii se pot confrunta si cu probleme de sanatate, precum sunt cele de vedere sau obezitatea cauzata de sedentarism.