Obiceiuri de consum influențate de pandemie

hipermarket

Obiceiurile de consum ale romanilor au fost influentate considerabil de pandemie iar un studiu efectuat de catre Foodwise Marketing, arata ca 80% dintre respondenți gatesc acasa zilnic sau la două-trei zile, in timp ce 61% apeleaza la serviciile de livrare cel putin lunar si aproape un sfert trece din nou la stransul proviziilor de alimente conservate. Din sondaj reiese 35% dintre persoane aleg produsele romanesti, 22% cauta provenienta locala, in timp ce pentru 43%, decizia inca nu este influentata de acesti factori.

Micii producatori sunt castigatorii pandemiei – o treime dintre respondenti au inceput sa le achizitioneze mai mult produsele, pe parcursul acestui an. Și produsele marca proprie din supermarket-uri atrag mai mult si ajung la 31% dintre preferinte, marcile populare sunt cumparate mai des de 28% dintre români, iar produsele de premium sunt mai sus ca dezirabilitate pentru aproape 8% dintre respondenti. Daca pentru 30% dintre români alimentația nu a suferit modificări, iar aproape un sfert dintre respondenți confirmă un meniu zilnic echilibrat, mai bine de 25% dintre respondenti spun ca au fost afectați de restrictii si au inceput să manance neglijent, compulsiv.

Supermarket-urile raman destinatia preferata pentru achizitia alimentelor si ingredientelor necesare consumului, cu aproape 70% dintre optiuni, urmate de hypermarket-uri, cu 57%, si de magazinele de cartier, cu 42%. Mediul online ajunge la aproape 16% din preferinte, in studiul Foodwise Marketing.