Moldova divizata: vorbe, promisiuni si studii de fezabilitate

autostrazi

Iesenii sufera dupa A8, bacauanii se axeaza pe A13 iar sucevenii insista pentru A 7 si A14. Cum Moldova nu are un lider regional fiecare judet isi incearca norocul pe cont propriu, urmarind interesul unei comunitati restranse.

Trec anii iar Moldova ramane rupta de celelalte regiuni. Singurul ciot de autostrada iar putea ramane cei 16 kilometri din Varianta Ocolitoare a Bacaului.

Daca pe 24 ianuarie, Ludovic Orban a vorbit la Iasi despre Autostrada Moldovei, oficiali ai ministerului Transporturilor si specialisti ai firmei de consultanta pentru Comisia Europeana s-au intalnit la Suceava cu Gheorghe Flutur pentru a analiza variantele A7 si A14.

Presedintele CJ Suceava a precizat ca A7 a fost prevăzută a fi finanțată integral din fonduri europene atrase în exercițiul 2021 – 2027.

„Dacă este eligibilă pe bani europeni, așteptăm să scoată la licitație, să facă pe bani europeni studiul de fezabilitate și proiectul tehnic și să le dăm tot concursul pentru construcția autostrăzii 7 care să ne lege de capitala României”, a declarat Gheorghe Flutur.

A7 ar urma sa aiba 431 km din care circa 330 km de la Pașcani până la Ploiești iar diferența este distanța estimată de la Pașcani la Siret.

In privinta Autostrazii Nordului, A14 Gheorghe Flutur a spus că s-au deschis ofertele pentru studiile de fezabilitate aferente tronsoanelor Bistrița -Vatra Dornei unde sunt doi ofertanți, iar pentru Suceava-Vatra Dornei sunt trei ofertanți.  

„Deja aici va trebui să ne întâlnim foarte repede cu câștigătorii licitațiilor să discutăm trasee și, ceea ce am cerut și mă țin de capul lor, este ca centurile ocolitoare să fie date în construcție primăriilor. Ei vor să scoată din proiectele mari studiile tehnice și proiectele pentru centurile ocolitoare”, a spus președintele Flutur.