Mircea Manolache – consilier județean PSD Iași: „Ce fel de prioritate, pentru cine și pentru ce, pentru cetățeni ?!”

Foto_Mircea_Manolache

Nu cred domnule președinte Alexe, drept dovadă va pot dovedi că transportatorii au venit cu experiența lor de ani de zile în domeniul respectiv, la dezbaterile Programului de transport Județean și v-au expus, argumentând toate minusurile și plusurile ca să înțelegeți că traseele nu trebuiesc înjumătățite sau suprapuse, arătând că motorină, benzina, RCA etc. s-au dublat. Vi s-a explicat, totodată, că sunt costuri suplimentare pentru transportatori și implicit pentru cetățeni…,dacă veți merge pe varianta propusă de dumneavoastră, în sensul de a ajusta traseele, de a le înjumătăți, “în folosul cetățeanului“ este total greșit . Am aflat din presă că dumneavoastră nu călătoriți cu microbuzul, autobuzul, tramvaiul sau cu trenul, ci cu mașina Consiliului Județean, chiar și în afara programului, ceea ce înseamnă că deplasarea dumneavoastră vă costa zero lei. Va supun atenției două exemple, ca sa înțeleagă cetățenii cum definiți dumneavoastră prioritatea transportului Județean:

  1. Traseul: Iași -Pașcani.

În prezent, cetățenii urcă la Iași și coboară la Pașcani și invers, iar dumneavoastră înjumătățiți acest traseu, în sensul că stabiliți un traseu pentru ruta Iași-Tg . Frumos, iar alt traseu pentru ruta Tg Frumos- Pașcani, ceea ce înseamnă că persoanele care se deplasează de la Iași la Pașcani, trebuie sa facă o “ haltă” în Tg Frumos pentru a-și continua drumul cu un alt microbuz până la Pașcani ( și invers), asta însemnând timp pierdut, costuri suplimentare( pentru că necesită alte bilete), disconfort creat de mutarea dintr-un mijloc de transport în altul cu copii și bagaje etc. Și atunci, mă întreb dacă este vorba, cu adevărat, de interesul cetățenilor, sau doar a unora dintre ei și anume, acei ”cetățeni” care au interes sa se “creeze” trasee la comanda?! Părerea mea este că nu urmăriți decât un interes ascuns, așa cum ați urmărit și prin alte inițiative ale dumneavoastră și anume, tabla de la Galați și altele…!.

2. Traseul: Hârlău – Târgu Frumos – Iași, Iași – Târgu Frumos – Hârlău.

De ce ați renunțat la acest traseu direct și ați propus ca din Hârlău spre Iași, să se treacă prin Coarnele Caprei? Este vorba tot de interesul cetățenilor sau doar a unor transportatori “merituoși”? Sunt de acord cu un transport modern, la standarde europene, dar fără a fi afectați cetățenii si cu atât mai mult pentru a facilita anumiți transportatori, in detrimentul altora.

Renunțați la aceste practici neortodoxe și desfășurați-va activitatea în interesul cetățeanului, așa cum vă place să menționați mereu și nu în interesul unor grupuri restrânse formate din fini, cumătri etc.!