Ministrul Transporturilor despre Autostrada Unirii: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect!”

autostrada-1024x661

Invitat la Hotnews Live, ministrul Transporturilor, Catalin Drula a evitat sa pronunte un an in care se va putea circula pe Autostrada Unirii. Despre acest proiect a spus ca este cel mai dificil de infrastructura al Romaniei.

„Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect încăt mi-e foarte greu să mă hazardez până nu mai am puțin de timp pentru analiză. Eu mi-aș dori să avem, evident această trecere a Carpaților și m-am luptat foarte mult pentru ea. Am sustinut că nu e ok așa cum a fost lansată. Tehnic este fezabila finalizarea până în 2030, dar e cel mai greu proiect de infrastructură al României – de două ori mai greu decât Sibiu – Pitești. Aici eu am mai susținut că poate ar trebui să vedem, pe zonele foarte grele, cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit, mai în buget, mai ieftine, dar care să ne ducă la același rezultat. Adică un drum neîntrerupt, care nu trece prin localități, un drum care conectează rapid Moldova de Transilvania. Avem tendința asta în România să dorim OZN, să dorim ceva super-extra, rachetă interplanetară și să nu obținem de fapt nimic, decât un desen. Eu mă concentrez pentru a livra lucruri concrete„, a declarat Catalin Drula.

Ministrul Transporturilor spera sa fie finalizate repede studiile de fezabilitate pentru segmentele Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Tg. Neamț – Moțca. „Este în derulare un Studiu de Fezabilitate de vreo doi ani. A ajuns la 50% deși trebuia să fie gata. E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu – Pitești. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași – Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost. La capitolul reparat din mers, cel puțin din primă fază, să avem niște livrabile, discuția e ca SF-ul acesta în derulare de doi ani să fie finalizat pe capetele din ambele direcții: Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Tg. Neamț – Moțca. Cred că sunt circa 50 de kilometri în total. Astea să le finanțăm din PNRR. Cred că e important să începem proiectul. Spre finalul anului sper lansarea lictațiilor pentru cele două loturi. Dacă scoaten aceste două sectoare, aici SF-ul e undeva la 80-90%. Mai e problema acordului de mediu (…). Eu aș vrea să nu se ajungă la o reziliere pe partea montană a contractului și să se finalizeze acest contract, dar trebuie să vedem în derulare”, a mai declarat Drula.