Marius Bodoga, director executiv al DLEP Iași: „Ne așteptăm, ca spre finalul acestui an, să începem emiterea noilor cărți de identitate electronice”
Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi deserveşte 610.000 de locuitori din municipiul Iaşi dar şi din 26 de comune arondate. De la începutul acestui an am primit spre soluţionare 45.226 cereri din care 40.030 au fost pentru cărţi de identitate, 1.393 pentru cărţi de identitate provizorii şi 3.803 pentru viza de reşedinţă.
Principalele motive în baza cărora s-au eliberat noi acte de identitate au fost expirarea termenului de valabilitate (48%), schimbarea domiciliului (25%), împlinirea vârstei de 14 ani (8%), alte motive-pierdere, deteriorare, înființare străzi (19%). Lunile cu cele mai multe cereri primite au fost aprilie (6.163), august (6.097) și februarie (6.059).
645 acte de identitate au fost eliberate, pe bază de procură specială, pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate care au obţinut actul de identitate fără a mai veni în ţară.
268 de acte de identitate au fost eliberate persoanelor aflate în detenţie la Penitenciarul Iaşi iar prin intermediul staţiei mobile au fost puse în legalitate 2824 aflate în imposibilitatea de a se deplasa la sediul nostru.
„În linii mari activitatea s-a menținut la nivelul anului trecut. În perioada imediat următoare vom derula activitățile specifice de punere în legalitate a elevilor și studenților din cămine iar din luna octombrie vom relua deplasările cu stația mobilă în comunele arondate. „, a declarat Marius Bodoga, director executiv al DLEP.