Marius Bodea: Primarul Iașului propune consilierilor locali să îi aprobe incompetența

foto_Marius_Bodea

Mâine, în cadrul ședineței de Consiliu Local, primarul Mihai Chirica propune aleșilor locali să aprobe execuția bugetară pentru primul trimestru al anului 2018.

Execuția bugetară a Primăriei Municipiului Iași pe primul trimestru indică un grad de realizare a cheltuielilor de 36,24%, la un nivel de colectare a taxelor și impozitelor de
95,7%. La secțiunea dezvoltare, gradul de realizare a investițiilor este de 30,48%. Practic, din investițiile și cheltuielile pe care și le-a propus a fi finalizate în primul trimestru, conducerea Primăriei a reușit să realizeze doar o treime.

”Dincolo de avalanșa de propagandă și starea permanentă de conflict cultivată de dl. Mihai Chirica, datele reci ale execuției bugetare sunt imaginea neputinței administrative a actualei conduceri a Primăriei Municipiului Iași. Toate investițiile publice sunt tărăgănate cu anii din cauza documentațiilor de achiziții arbitrare, a lipsei de profesionalism și a nepăsării. Vedem cum investiția pentru realizarea podului peste Bahlui din zona Cicoarei tărăgănează deja de un an, achiziția parcometrelor de 2 ani, amenajarea turistică a râului Bahlui de 3 ani, modernizarea parcurilor de joacă pentru copii, la fel, de 3 ani, ca să nu mai vorbesc de marile proiecte ale Iașului (Sala Polivalentă nouă, stadion, realizarea unei autogări sau realizarea unui ”plămân verde” al orașului în zona C.A. Rosetii, pe o suprafață de 60 ha)”, a spus deputatul Marius Bodea, președintele Biroului Politic Local al PNL Iași.

Totodată, consilierii Partidului Național Liberal se opun creșterii prețului la biletul cu o călătorie a Companiei de Transport Public, de la 2 lei la 2.5 lei, iar a biletului cu două călătorii de la 4 lei la 5 lei.

”Actuala politică tarifară a CTP este în disonanță cu politicile europene privind transportul public. În timp ce în marile orașe europene administrațiile locale dezbat serios oportunitatea gratuității transportului public pentru a încuraja populația să lase acasă mașinile, la Iași ”cursul” este taman invers. Nu ține argumentul creșterii prețului la bilete cu 25%, în condițiile în care durata unei călătorii în cazul biletelor pentru o călătorie şi pentru două călătorii va fi de 120 de minute pentru că, în acest moment, nu există niciun studiu care să releve că cea mai mare parte a utilizatorilor transportului public recurg zilnic la transbordări pentru a se deplasa în oraș”, a spus Marius Bodea.