Marile rețele de magazine solicită reanalizarea legislației care limitează accesul în unele magazine

mall

Asociația Marilor Rețele Comerciale apreciază că legislația actuală limitează aleatoriu accesul populației în unele magazine, cu efecte negative asupra retailerilor și a consumatorilor. O soluție acceptabilă pentru ei ar fi posibilitatea de a securiza culoare de acces în centrele comerciale tip mall, spre exemplu.

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România – AMRCR – solicită  eliminarea restricțiilor impuse de ultimele reglementari, în legatură cu accesul populației în magazine – care comercializează instalații și echipamente de încălzire, de electricitate, sanitare și igienă – în contextul apropierii sezonului de iarnă precum și al disfuncționalităților infrastructurii de bază pentru populația din diverse localități, așa după cum au fost relatate în spațiul public.

De asemenea, poziția AMRCR este că magazinele care comercializează produse alimentare au fost și rămân esențiale pentru populație și, de aceea, accesul la aceste magazine nu poate fi limitat pe baza unor criterii aleatorii sau conjuncturale care, în fapt, le transformă în magazine neesențiale.

„Contăm pe sprijinul autorităților în găsirea pe teren a soluțiilor celor mai adecvate care să asigure accesul deplin al populației la hrană și produse alimentare în condiții de siguranță sanitară. Membri ai asociației noastre au propus, acolo unde se impune sau este necesar, măsuri și demersuri pentru a securiza culoare de acces care să asigure fluxuri de persoane complet autonome în raport cu alte spații adiacente.  Subliniem din nou că, încă de la începutul pandemiei, magazinele rețelelor comerciale au fost în prima linie a celor care s-au confruntat cu situația epidemiologică și s-au preocupat permanent, cu toate resursele disponibile, atât de siguranța clienților, cât și de cea a propriilor angajați”, anunță Asociația, printr-un comunicat.

„Ne-am conformat tuturor cerințelor impuse de autorități în efortul de prevenire si combatere a răspândirii coronavirusului care rămâne principala noastră prioritate. Sperăm că procesul de comunicare și consultare cu autoritățile să fie reluat pentru a preveni apariția unor efecte secundare în relația cu consumatorii dar și probleme colaterale suplimentare în contextul economic complex pe care îl traversăm”, a declarat George Bădescu, director executiv AMRCR.

Asociația Marilor Rețele Comerciale include 22 de retaileri alimentari și nealimentari: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.

AMRCR este membră a Confederației Patronale „Concordia” și a organizației „EuroCommerce”.

Sursa: Economica.Net