Maricel Popa – președinte PSD Iasi: „Pe șantierul drumului Iași – Suceava mai mult se stă decât se muncește!”

21

Lucrările la cel mai mare proiect județean de infrastructură rutieră sunt în mare întârziere, de o calitate îndoielnică și niciun muncitor sau utilaj nu este de găsit pe șantiere.

Senatorul Maricel Popa a verificat, din nou, pe teren situația lucrărilor de modernizare la drumul județean Iași – Suceava și a constatat că administrația penelistă de la Consiliul Județean nu a învățat nimic din semnalul de alarmă tras în august cu privire la calitatea îndoielnică a lucrărilor și continuă pe aceeași linie, cu nepăsare și fățărnicie.

Lucrările la cel mai mare proiect județean de infrastructură rutieră, axa Iași – Suceava, sunt în mare întârziere și de o calitate îndoielnică. Săptămâna trecută, am fost la șantier pe segmentul aferent județului Iași. Nu am găsit niciun muncitor și niciun utilaj în funcțiune. În august, am tras un semnal de alarmă în legătură cu această investiție cifrată la peste 100 de milioane de euro. Zilele trecute, am fost să văd dacă s-a remediat ceva. Șantierul pare încremenit. După ce în vară am descoperit până și iarbă în asfalt, acum am constatat că deja au apărut fisuri și găuri în stratul de uzură. Mai mult, pe unele porțiuni, bucățile de asfalt pot fi scoase cu mâna. Efectiv, a fost turnat asfalt direct pe pământ. Nu s-a respectat niciun normativ. Asta înseamnă că la doar câteva luni, drumul are nevoie de reparații. Eu așa ceva n-am mai auzit până acum: un drum care încă n-a fost recepționat să aibă deja nevoie de lucrări de reabilitare.

Este o bătaie de joc și la adresa comunităților locale care ar trebui să beneficieze de această rută modernizată. Dar este o sfidare și la adresa contribuabililor europeni pentru că, așa cum am precizat, mare parte din investiție este asigurată din fonduri nerambursabile. Totodată, mă întreb dacă ambasadorul României în SUA, Andrei Muraru, știe ce nenorociri sunt păstorite la Iași de fratele său și penalii pe care acesta îi protejează.

Pe primul tronson, o parte dintre poduri și podețe nu sunt terminate. Șanțurile colectoare sunt parțial colmatate, apa se scurge pe suprafața carosabilă. Va fi o iarnă grea pentru localnici și pentru cei care vor tranzita zona.

Pe tronsonul al doilea sunt lucrări de mântuială. Au intrat în criză de timp, pentru că au depășit deja mai multe termene de finalizare, și acum dau rasol. Din discuțiile avute cu oamenii, am înțeles că au asfaltat și când vremea a fost rece, aproape de limita de îngheț.”

Liderul social-democraților ieșeni lansează un avertisment către instituțiile abilitate ale statului să verifice calitatea lucrărilor acestei investiții și să tragă la răspundere pe cei care nu și-au făcut în mod onest și corect treaba față de ieșeni.

Lansez un apel public către instituțiile abilitate ale statului să verifice calitatea lucrărilor acestei investiții și să-i tragă la răspundere pe cei care nu și-au făcut în mod onest și corect treaba. Cine răspunde pentru calitatea slabă și pentru prelungirile față de termenul inițial de finalizare?

Tronsonul al doilea trebuia să fie finalizat anul trecut (25 noiembrie 2021). Termenul de execuție a fost prelungit cu 6 luni (25 mai 2022), apoi cu încă 4 luni, până pe 25 septembrie 2022 și, recent, cu încă 3 luni, până la sfârșitul acestui an, când ar trebui recepționat. Întârzieri se înregistrează și pe tronsonul I (29 km) unde termenul de execuție a fost prelungit cu 6 luni, până pe 2 iunie 2022, apoi cu încă 4 luni (2 octombrie 2022) și acum cu încă 6 luni, până în primăvara anului următor. Totodată, pe tronsonul III, care are o lungime de peste 40 km abia au început amenajările, care ar trebui finalizate în maxim un an și jumătate.

Din câte am înțeles, probleme la fel de mari sunt și pe partea suceveană a acestui mare proiect de infrastructură. Și iată că ceea ce am gândit noi, administrația PSD, ca fiind cel mai mare proiect de acest tip din România s-a transformat într-un mare fiasco liberal pe axa Costel Alexe CJ Iași – Gheorghe Flutur CJ Suceava.”